فرماندار يزد تأكيد كرد؛

ارتقاء توانمند سازي دانش آموزان در عرصه هاي مختلف اولويت هاي سازمان دانش آموزي باشد

فرماندار يزد در جلسه شوراي برنامه ريزي سازمان دانش آموزي استان يزد گفت: سازمان دانش آموزي به عنوان نهادي كه با مجموعه نوجوانان و جوانان ارتباط خوبي دارد، قطعاً مي تواند با برنامه ريزي دانش آموزان را براي پذيرش مسئوليت جديد آماده سازد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي برنامه ريزي سازمان دانش آموزي استان يزد با حضور فرماندار،‌ مديران كل آموزش و پرورش استان و دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، معاون پرورشي اداره كل آموزش و پرورش و رئيس سازمان دانش آموزي استان و ساير اعضاء برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه گفت: خوشبختانه در يك سال گذشته با نگاه ويژه مديريت جديد سازمان دانش آموزي، اقدامات خوبي در زمينه توانمند ساختن دانش‌آموزان صورت گرفته و برخي از مشكلات پيش روي اين سازمان در يك فضاي همدلي مرتفع گرديده است.

فرماندار يزد با بيان اينكه اهميت فعاليت هاي آموزش و پرورش در مقطع زماني كنوني بر هيچ كسي پوشيده نيست اظهار داشت: از زماني كه امر آموزش به همراه پرورش در نهاد خانواده ها كم رنگ شده و به نظام تعليم و تربيت واگذار شد، اهميت اين نهاد نيز دو چندان شده است.

وي با اشاره به 21 سال صدرنشيني دانش آموزان يزدي در كنكور سراسري افزود: اين صدرنشيني پياپي موجب افتخار و مباهات هر يزدي است و اما موضوعي كه بايد در كنار اين موفقيت مدنظر قرار گيرد بحث ارتقاء توانمند سازي دانش آموزان و آماده نمودن آن ها براي قبول مسئوليت در آينده است.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با تأكيد بر استفاده از نظرات صاحبنظران و خرد جمعي در تصميم گيري هاي شوراي برنامه ريزي سازمان دانش آموزي استان تصريح كرد: سازمان دانش آموزي به عنوان نهادي كه با مجموعه نوجوانان و جوانان ارتباط خوبي دارد، قطعاً مي تواند با برنامه ريزي دانش آموزان را براي پذيرش مسئوليت جديد آماده سازد.

" شاكري شمسي " با اعلام اينكه در دو سال گذشته در جلسات شوراي آموزش و پرورش به بحث غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال توجه خاصي شده است افزود: در زمينه غني سازي اوقات فراغت مي بايست دستگاه ها اجرايي ، برنامه هاي ريزي هاي لازم را با مشاركت و خواست مخاطبين خود انجام دهند.

فرماندار يزد در پايان بر نقش سازنده و تأثيرگذار سازمان دانش آموزي در امر غني سازي اوقات فراغت تأكيد كرد و خواستار حضور فعال تر اين سازمان در اجراي برنامه هاي مفيد براي اوقات فراغت دانش آموزان شد.

در ادامه اين جلسه مديركل آموزش و پرورش استان به توانمندی دانش آموزان در ارائه طریق و راهکارها در مجموعه آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت تشکل های دانش آموزی فرصت بسیار خوبی برای مشق اعتماد به نفس، خودباوری و مشارکت و همدلی در بین دانش آموزان است.

" احمد شيرزاد " با اشاره به برگزاری نشست های صمیمی دانش آموزان با مسئولین استان گفت: خوشبختانه توانایی دانش آموزان یزدی ثابت شده است و اگر همراهی مسئولین و فرصت ابراز وجود برای دانش آموز مهیا باشد، استعدادها و مهارت های خارق العاده دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.

رئيس سازمان دانش آموزي استان نيز در ابتداي اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از عملكرد اين اداره در سال گذشته، جلسات این شورا را یکی از جلسات قوی و مثمرثمر در سطح تشکل های استان دانست و از همراهی و دیدگاه مثبت مسئولین استان به مجموعه سازمان دانش آموزی ابراز خرسندی نمود. وی ادامه داد اینکه دانش آموز بتواند علوم و دانسته های خود را در عرصه جامعه به منصه ظهور برساند، دغدغه مهم آموزش و پرورش در عصر حاضر است و سازمان دانش آموزی به عنوان حلقه اتصال دانش آموز به جامعه، به این مهم می پردازد.

"حسینعلی ملانوری" با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: برنامه های محوری سازمان دانش آموزی استان در سال 94 با تاسی از کلام روحانی رهبر فرزانه انقلاب تدوین گردیده است و تمام تلاش مجموعه سازمان دانش آموزی استان لحاظ نمودن پارامترهای جامعه طراز ایرانی، اسلامی در مجموعه اهداف این سازمان در سال 94 بوده است.