حيدري خواستار شد؛

اجراي طرح جمع‌آوری حيوانات ناقل بيماري در يزد تسريع شود

سرپرست فرمانداري يزد در نشست كميته كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري به انسان، بر لزوم تسريع در اجراي طرح جمع‌آوری اين حيوانات تأکید كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ نشست كميته كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري به انسان، با حضور سرپرست فرمانداري يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي وي و جمعي از مسئولين دستگاه‌های اجرايي برگزار شد.

«عباس حيدري» در اين نشست بابیان افزايش حيوان گزيدگي در استان طي سال‌های اخير گفت: ضروري است طرحي ضربتي براي جمع‌آوری و زنده گيري حيوانات ناقل بيماري به‌ویژه سگ‌های ولگرد در يزد اجرايي شود.

وي با اشاره به وجود سه كانون نگهداري سگ‌های ولگرد در يزد افزود: اگرچه اولويت كميته كنترل با کانون‌های نگهداري است اما در شرايط كنوني مهار طغيان حمله حيوانات ولگرد و قطع چرخه انتقال نيز بايد مدنظر قرار گيرد.

سرپرست فرمانداري يزد شناسايي و كنترل دقيق منابع غذايي حيوانات ولگرد را يادآور شد و اظهار كرد: ايجاد قرنطينه ضمن اطمينان بخشي می‌تواند زمينه كاهش و كنترل را به دنبال داشته باشد.

اهميت آموزش به شهروندان با بهره‌گیری از ظرفيت رسانه‌های استان و همچنين فضاي مجازي موضوع ديگري بود كه اين مقام مسئول مورد تأکید قرار داد و از شهرداري يزد خواست تا فرهنگ‌سازی توأمان با كنترل را در دستور كار خود قرار دهد.

حيدري با اشاره به‌ضرورت اهتمام در كنترل و سرعت در تصمیم‌گیری لزوم ارائه گزارش هفتگي را براي تحقق اين مهم خواستار شد.