فرماندار يزد خطاب به كارشناسان انتخابات تأكيد كرد؛

اجراي صحيح و دقيق قانون در تمامي مراحل انتخابات

فرماندار يزد با اشاره به تأكيدات ستاد انتخابات كشور و استان مبني بر ملاك قرار دادن قانون در انتخابات گفت: آنچه كه مجريان انتخابات به ويژه كارشناسان بايد مدنظر داشته باشند،‌ اجراي صحيح و دقيق قانون در تمامي مراحل انتخابات است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " محمود شاكري شمسي " در جمع كارشناسان ستاد انتخابات شهرستان يزد كه برخي از اعضاي ستاد نيز حضور داشتند اظهار داشت: با تشكيل ستاد انتخابات در شهرستان يزد، فرمانداري يزد در حال آماده شدن براي برگزاري همزمان دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در اسفندماه سالجاري است.

وي افزود: فرمانداري يزد در انتخابان مجلس خبرگان رهبري به عنوان مركز حوزه انتخابيه استان و در انتخابات مجلس شوراي اسلامي به عنوان مركز حوزه انتخابيه شهرستان هاي يزد و اشكذر مي باشد كه با توجه به حجم بالاي كار، كارشناسان انتخابات بايد از هم اكنون خود را براي برگزاري اين دو انتخابات مهم و بزرگ براساس شرح وظايف آماده سازند.

فرماندار يزد با اشاره به تأكيدات ستاد انتخابات كشور و استان مبني بر ملاك قرار دادن قانون در تمامي مراحل انتخابات گفت: آنچه كه بايد مدنظر مجريان انتخابات به ويژه كارشناسان مرتبط در اين زمينه قرار گيرد،‌ اجراي صحيح و دقيق قوانين مربوط به اين دو انتخابات است.

" شاكري شمسي " همجنين با تأكيد به اينكه رأي مردم امانتي است كه به دست اندركاران انتخابات سپرده مي شود خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب در انتخابات گذشته از رأي مردم به عنوان « حق الناس » ياد نمودند و همه افرادي كه در امر برگزاري انتخابات دخيل هستند را به حفاظت، صيانت از آراي مردم سفارش كردند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد ابراز داشت: كاركنان فرمانداري و به ويژه كارشناسان مرتبط با امر انتخابات بايد در فرآيند انتخابات از هر گونه جانبداري و طرفداري از شخص و يا گروه خاصي پرهيز نمايند تا خدشه اي به اعتماد عمومي مردم وارد نشود.

فرماندار يزد در پايان تصريح كرد: حضور با شكوه مردم و همچنين برگزاري شايسته انتخابات توسط مجريان مي تواند بخشي از اهداف تعيين شده در شعار " دولت و ملت،‌ همدلي و همزباني " را محقق سازد.

در اين جلسه معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي برگزاري اين همزمان دو انتخابات اظهار داشت: براساس مستند هاي انتخابات هاي گذشته مسائل و مشكلات برخي از شعب اخذ رأي در شهرستان احصاء شده است.

وي با بيان اينكه برگزاري انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به صورت در يك روز نيازمند برنامه ريزي منسجم و جدي است تصريح كرد: اميدواريم با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و با همكاري و تعامل سازنده دستگاه هاي اجرايي، شاهد برگزاري انتخابات مطلوب و با حضور باشكوه مردم باشيم.

" جعفري " در پايان با تأكيد به برگزاري انتخابات در چارچوب قوانين و دستور العمل ها گفت: بايد دست اندركاران امر برگزاري انتخابات به قوانين و مقررات توجه داشته باشند تا اين انتخابات در سلامت و امنيت كامل برگزار شود.