فرماندار يزد:

اجراي سرشماري اينترنتي در شهرستان يزد مجدانه دنبال می‌شود / حفاظت از اطلاعات خانوارها نزد سازمان آمار ايران

فرماندار يزد در گردهمايي مسئولان روابط عمومی‌ها و مطلعان محلي شهرستان يزد؛ اظهار داشت: با توجه به‌ضرورت صرفه‌جویی در سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل»، سرشماري اينترنتي در شهرستان يزد به‌صورت جدي دنبال می‌شود.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، گردهمايي مسئولان روابط عمومی‌ها و مطلعان محلي شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، معاون برنامه‌ریزی، اداري و مالي فرمانداري، بخشدار بخش مركزي يزد، مشاور اطلاع‌رسانی فرماندار و جمعي از مسئولان روابط عمومی‌ها، دهياران، روساي شوراي شهر و روستاهاي شهرستان يزد برگزار شد.
«مصطفي سالاري» در اين جلسه بابیان اينكه سرشماري نفوس و مسكن سال 95 در دو بخش اينترنتي و حضوري برگزار می‌شود، افزود: اقشار مختلف مردم می‌توانند از تاريخ 3 مهر لغايت 24 مهرماه نسبت به مشاركت در طرح سرشماري اينترنتي اقدام و به‌صورت داوطلبانه مشخصات خود را در سامانه www.sarshomari95.ir ثبت كنند و كد ره‌گیری دريافت نمايند.
وي با اشاره به اينكه هرچه درصد مشاركت آحاد مردم در بحث سرشماري اينترنتي بيشتر باشد، سرعت، دقت و صرفه‌جویی را به همراه خواهد داشت، افزود: هر خانواده يزدي می‌تواند تنها با صرف 15 دقيقه زمان در امر سرشماري اينترنتي مشاركت داشته باشد و نسبت به تكميل اطلاعات خانواده خود اقدام كند.
سالاري بابیان اينكه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مطلوب است كه  بيش از 40 درصد از كار سرشماري به‌صورت اينترنتي و از طريق مشاركت داوطلبانه عموم مردم صورت پذيرد؛ تصريح كرد: اقدامات لازم براي تبليغات و اطلاع‌رسانی لازم در اين زمينه در حال انجام است كه امیدواریم به مشاركت حداكثري مردم منجر شود.
وي با هم رديف دانستن دو مقوله سرشماري و انتخابات تأکید كرد: همان‌گونه كه مشاركت در انتخابات يك وظيفه ملي و ميهني است، مشاركت در سرشماري نيز به‌واسطه نقش مهم آمار و اطلاعات صحيح در آينده كشور مهم و ارزشمند تلقي مي شود.
وي با اشاره به ضريب نفوذ بالاي اينترنت در خانوارهاي يزدي خاطرنشان ساخت: موفقيت شهرستان و استان در بحث سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن باعث خواهد شد تا يزد بتواند خود را در رديف شاخص‌های فناوري اطلاعات كشور مطرح كند.
مدير اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن شهرستان يزد بابیان اينكه تمامي اطلاعات جمع‌آوری‌شده در اين سرشماري به‌صورت محرمانه نزد مرکز آمار ايران باقي خواهد ماند؛ تأکید كرد: همشهريان گرامي با اطمينان خاطر از محفوظ بودن اطلاعات خود در سازمان آمار نسبت به مشاركت در امر سرشماري اقدام كنند.
فرماندار يزد در پايان از روساي شوراهاي شهر و روستا، دهياران و مسئولان روابط عمومي به‌عنوان افراد مطلع و موثر جامعه خواست تا با انتقال مفاهيم سرشماري به افراد جامعه، زمينه مشاركت حداكثري مردم در سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن سال جاري را فراهم سازند.
گفتني است در اين جلسه آموزش‌های لازم به افراد حاضر در جلسه ارائه  و به سوالات آنان پاسخ داده شد.