فرماندار يزد:

آموزش همگاني براي مديريت بحران ضروري است

فرماندار يزد در جلسه مديريت بحران شهرستان يزد با اشاره به اينكه شرايط شهرستان يزد به‌گونه‌ای است كه در مواقع بحراني نياز به مشاركت و همراهي مردم‌داریم، اظهار داشت: برنامه‌ریزی براي آموزش همگاني در مديريت بحران ضروري است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست مديريت بحران شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، معاون فني و عمراني فرمانداري و جمعي از اعضاي اين ستاد در محل فرمانداري يزد برگزار شد.
«مصطفي سالاري» در اين جلسه بابیان اينكه مشارکت‌های مردمي در زمان وقوع بحران‌ها تأثیر بسزايي در موفقيت و خروج به‌موقع از بحران دارد، تأکید كرد: يكي از سیاست‌های دولت تدبير و اميد ارائه آموزش‌های همگاني به مردم است و ازاین‌رو می‌طلبد كه با برنامه‌ریزی تشکل‌های مردمي، آمادگي لازم ايجاد شود.
وي تصريح كرد: تشكيل سازمان‌های مردم‌نهاد با رويكرد آموزشي و آگاه‌سازی مردمي در بحث مديريت بحران نقش مهمي در كاهش آسیب‌پذیر جامعه ايفا خواهد كرد.
سالاري با اشاره به اينكه در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل انتظار می‌رود تا با كاربردي كردن اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها جهش قابل‌توجهی در امورات شهرستان ايجاد شود ابراز اميدواري كرد كه اقدامات دولت تدبير و اميد در همه زمینه‌ها منجر به خدمت‌رسانی بیش‌ازپیش  به مردم شود.
سالاري در پايان سخنانش خواستار تهيه فهرستی از توانمندی‌های شهرستان در بخش‌های تجهيزات، امكانات و نيروهاي انساني در زمان مديريت بحران شد.
معاون فني و عمراني شهرستان يزد نيز در اين جلسه با اشاره به مبحث محله محوري در مديريت بحران گفت: لازم است با بررسي آسیب‌ها و چالش‌های محله‌ها نسبت به برنامه‌ریزی و رفع آن‌ها با همكاري مردم اقدام شود.
«امیر شاکری» فعال نمودن سازمان‌های مردم‌نهاد را در اين راستا خواستار شد.
وي با اشاره به اينكه نياز است با اتخاذ تدابير لازم نسبت به رفع مشكلاتي كه در آينده ممكن است به بحران براي شهر تبديل شود اقدام كرد، خاطرنشان ساخت: کم‌آبی، خشک‌سالی، سکونت‌گاه‌های غيررسمي و آمار بالاي تصادفات از مشكلات پيش روي شهرستان يزد به شمار می‌رود. 
گفتني است در اين جلسه هريك از اعضا به ارائه گزارشي پيرامون اقدامات صورت گرفته در حوزه كاري خود پرداختند.