سرپرست فرمانداري يزد خواستار شد؛

آموزش فضائل اخلاقي به دانش آموزان فراگير شود

سرپرست فرمانداري يزد در جريان بازديد از دو واحد آموزشي، فراگيري آموزش همراه با فضائل اخلاقي به دانش آموزان را در محیط‌های آموزشي خواستار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ سرپرست فرمانداري يزد در جريان بازديد از دو واحد آموزشي گفت: ضروري است بیش‌ازپیش رويكرد آموزش با پرورش، تذهيب و كسب مهارت‌های زندگي در مدارس توأمان شود.

«عباس حيدري» در بازديد از مدارس ابتدايي «مهر نرسي آباد» و «بهادري» بابیان اهميت رشد كيفي دانش آموزان اظهار كرد: معلمين و دانش آموزان به‌رغم مشكلات فراوان به‌واسطه عشق به علم و دانش تلاش وافري از خود نشان می‌دهند كه اين مهم خود شايسته تقدير است.

وي با هشدار به خانواده‌ها در توجه محض به مقوله آموزش فرزندان تصريح كرد: احترام به يكديگر، امانت‌داری، صداقت و نجابت نبايد در جامعه به فراموشي سپرده شود و ضروري است اين فضائل اخلاقي در محيط آموزشي موردتوجه قرار گيرد.

لزوم آموزش فرهنگ اصيل يزدي به دانش آموزان و نسل جوان موضوع ديگري بود كه حيدري بر آن تأکید كرد و گفت: یزدی‌ها از گذشته ديرباز تاکنون در همزيستي مسالمت‌آمیز و احترام به عقايد و اديان ديگر زبانزد بوده‌اند و انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش براي حفظ اين فرهنگ ناب تلاش بيشتري داشته باشد.

مدير دبستان مهر نيز تغيير مستمر در چينش دانش آموزان و همچنين كار تيمي را از فعالیت‌های برجسته اين آموزشگاه برشمرد و افزود: تلاش شده است در اين واحد علاوه بر تعليم متداول به دانش آموزان درس اخلاق‌مداری، گفتار نيك و كمك به همنوع به‌صورت فراگير آموزش داده شود.

وي مهم‌ترین مشكل دبستان مهر را كمبود كلاس، محوطه و روشنايي نامناسب و سرمايش و گرمايش نامطلوب عنوان كرد و خواستار حمايت خيرين براي رفع مشكلات اين مركز آموزشي شد.