فرماندار يزد:

آموزش از اركان مهم انتخابات است

فرماندار يزد گفت: باید در دوره های آموزشی كه براي مجريان انتخابات برگزاري مي شود كليه قوانین دقیق ارائه شود تا در روز اخذ رأی بدون کمترین مشکل و شائبه ای روند انتخابات اجرا شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، هفدهمين جلسه ستاد انتخابات شهرستان يزد به رياست فرماندار و با حضور كليه اعضاي ستاد برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در ابتداي اين جلسه با اشاره به افزايش 100 درصدي داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در اين دوره اظهار داشت: ثبت نام افراد با سليقه هاي متفاوت در اين دوره مي تواند زمينه برگزاري انتخاباتي باشكوه را فراهم سازد.

وي افزود: طبق برنامه زمان بندی انتخابات بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی به استناد ماده 50 قانون از تاریخ پنجم دي ماه آغاز و تا 14 دي ماه به مدت ده روز صورت خواهد گرفت.

فرماندار يزد در ادامه سخنان خود با بيان اينكه آموزش ار اركان مهم و تأثيرگذار انتخابات است گفت: وزارت کشور در خصوص ارائه آموزش های لازم به عوامل اجرایی انتخابات تاکید داشته و ضروري است که برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل ممکن و اجرای صحیح قانون عوامل برگزار کننده از آموزش های لازم برخوردار باشند.

" شاكري شمسي " با تأكيد به اينكه برگزاري دوره هاي آموزشي براي همه رده هاي اجرايي انتخابات لازم است تصريح كرد: باید در دوره های آموزشی كه براي مجريان انتخابات برگزاري مي شود كليه قوانین دقیق ارائه شود تا در روز اخذ رأی بدون کمترین مشکل و شائبه ای روند انتخابات اجرا شود.

رئيس هيأت اجرايي انتخابات اضافه كرد: با وجود اینکه عوامل اجرایی انتخابات افرادی باتجربه هستند اما با توجه به تغییر آیین نامه ها و قوانین در طول زمان ارائه آموزش های لازم به این افراد الزامی است.

فرماندار يزد در پايان خواستار برنامه ريزي به منظور برگزاري منظم و هدفمند دوره هاي آموزش عوامل اجرايي انتخابات توسط كميته آموزش ستاد انتخابات شهرستان شد.