با حضور سرپرست فرمانداري يزد؛

آزمایشگاه کشت سلول‌های سرطانی نانو ساختار به بهره‌برداری رسيد

آزمایشگاه کشت سلول‌های سرطانی درمرکز پژوهشکده نانو ساختار استان یزد با حضور سرپرست فرمانداري يزد و معاون فرهنگی و پژوهشی و فناوری سازمان پیام نور کشور به بهره‌برداری رسيد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ آزمایشگاه کشت سلول‌های سرطانی درمرکز پژوهشکده نانو ساختار استان یزد با حضور سرپرست فرمانداري يزد و معاون فرهنگی و پژوهشی و فناوری سازمان پیام نور کشور به بهره‌برداری رسيد.

هدف از ایجاد این آزمایشگاه، فراهم‌سازی زیرساخت‌های مطالعات سرطان در محیط آزمایشگاهی است و می‌توان از اين محيط براي تدريس دروس عملی، آزمایشگاه کشت سلولی، طرح‌های تحقیقاتی و کارگاه‌های آموزشی بهره برد.

پژوهشكده نانو ساختار در حوزه‌های پوشش‌های خردگي و نانو ساختاري فعاليت می‌کند و تاكنون توانسته است 30 محصول را توليد و استخراج نمايد كه از لحاظ كارايي، مقاومت و وزن نسبت به محصولات مشابه از جايگاه ممتازتري برخوردار بوده است.

ساخت تجهيزات جديد و فعاليت در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان از ديگر اقدامات انجام‌شده توسط مرکز پژوهشکده نانو ساختار استان یزد وابسته به دانشگاه پيام نور است.

گفتني است تنها در صورت همكاري و حمايت بخش صنعت با پژوهشکده‌های نانو ساختار امكان گسترش و توليد انبوه اين توليدات ميسر است.