سرپرست فرمانداری یزد

آتش نشان به واسطه ضرورت سرعت عمل در خدمت، بهتر از هر فردی ارزش لحظه ها را می داند

سرپرست فرمانداری یزد به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی به ایستگاه آتش نشانی رفت و از آتش نشانان با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، "عباس حیدری "سرپرست فرمانداری با همراهی "محمدجواد آقایی" معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری با حضور در ایستگاه آتش نشانی با اهدای شاخه گل و لوح سپاس از آتش نشانان شهرستان تقدیر کرد و اظهار داشت: هفتم مهرماه به نام «آتش نشان و ایمنی» نامگذاری شده است. در واقع این روز بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم كه از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش مردم می گذرند تا همه بتوانیم در امنیت و آسايش بيشتري زندگی كنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما بیش از ۱۶۰ سال از تأسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز  می گذرد، افزود:. هدف از نامگذاری این روز به عنوان روز ملی ایمنی و آتش نشانی، تبدیل ایمنی در کشور به یك فرهنگ میباشد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد در ادامه اذعان داشت: پس از انقلاب اسلامی، با انحلال سازمان دفاع غیر نظامی، سازمان های آتش نشانی زیر مجموعه شهرداری ها قرار گرفت . بر اساس  قانون شهرداری ها ملزم هستند، برای حفظ شهرها از خطر سیل و حریق و دیگر مخاطرات تدابیر مؤثری اتخاذ نمایند.

"حیدری" با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان به ويژه شهیدان "دشتی و تیموری" بیان کرد: بدون شک شهدای آتش نشان در زمره کسانی هستند که تعلق به مکتب عاشورایی دارند و با شجاعت و فداكاري  جان خود را برای خدمت به جامعه نثار نمودند.

سرپرست فرمانداری یزد در ادامه با بیان اینکه خدمت شکل های مختلفی دارد و یکی از آنها خدمت ایثارگرانه و شجاعانه شما عزیزان است که در سایه شهامت و روحیه ایثارگری و جوانمردی به ثمر نشسته است، خاطرنشان کرد: اینکه انسان هر لحظه آماده باشد با فداکاری جان انسانی دیگر را نجات دهد و خود را به خطر اندازد، معنای واقعی ایثار و از خودگذشتگي است و خوشبختانه امروزه مردم ما نیز به اهمیت ارزش وجودی شما و خدمات بی شائبه تان واقف بوده و مقامتان را ارج می نهند.

وی همچنین اظهار داشت: آتش نشان به واسطه ضرورت سرعت عمل در خدمت، بهتر از هر فردی ارزش لحظه ها را می داند و از این حیث الگویی بی بدیل برای جامعه نیز می باشد.