حجت الاسلام والمسلمين 'رضا خاني' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:نمازجمعه هفتم مرداد به امامت ايشان اقامه مي شود .
وي با اشاره به اينكه مراسم استقبال از امام جمعه جديد يزد با حضور جمعي از مسئولان كشوري ، استان و مردم مومن يزد از چهار راه شهدا و قبل از اقامه نماز انجام مي شود ،خاطرنشان كرد: آيت الله ناصري و همراهان همچنين در آرامگاه سومين شهيد محراب و امام جمعه فقيد يزد هم حضور خواهند يافت و با آرمان هاي شهيدان والامقام تجديد بيعت خواهند كرد .
رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه يزد تصريح كرد: حضور گسترده مردم در آيين عبادي سياسي نمازجمعه مشتي بر دهان منافقان و ولايتمداري آنها را نشان مي دهد .
خاني گفت:همه مقدمات اسقبال از نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد فراهم شده است .
آيت الله ناصري در اواخر سال 1323 در يزد به دنيا آمد ؛ در همان اوايل طفوليت يعني دو سالگي مادرش را كه دختر مرحوم آيت الله العظمي حاج شيخ غلامرضا يزدي از علما و اوتاد زمان خود بود ، از دست داد.
پدرش براي تسلي اين غم ، جلاي وطن كرده و به تهران مي رود. پس از طي دوره ابتدايي ، پدرش كه خود روحاني زاده بوده ، وي را به مدرسه اي در مسجد آقاي مجتهدي مي فرستد تا طلبگي بخواند. به اقتضاي شغل پدر در اوقات فراغت و تعطيلي ها به بنايي و كارهاي ساختماني مي پرداخت. پس از چندي به واسطه پيشرفت سريعي كه در مقدمات داشت ، همزمان با تحصيل ، به تدريس هم مي پرداخت.
در سال 41 و 42 پس از مرحوم آيت الله بروجردي و تثبيت مرجعيت حضرت امام خميني(ره) و مسئله انجمنهاي ايالتي و ولايتي وارد صحنه انقلاب شد و نخستين اعلاميه هاي آن زمان را همراه دوستانش به در و ديوار تهران مي چسباند. در اكثر مسائل مربوط به انقلاب حضور يافته و حتي در شب حمله عمال ستمشاهي به فيضيه در منزل حضرت امام (ره) حضور داشت. پس از دستگيري امام(ره) جلسات را محرمانه برگزار و در همان جلسات به همراه ديگر انقلابيون جمعيت مؤتلفه را پايه گذاري كردند. پس از قتل حسنعلي منصور مخفيانه به عراق گريخت.
در سال 49 كه مسئله جشن هاي 2500 ساله پيش آمد ، مسئوليت توزيع 40هزار اعلاميه امام (ره) در بين حجاج بيت الله الحرام را آيت الله ناصري برعهده مي گيرند.
وي پس از گذراندن اعلاميه ها از مرز سه كشور عراق ،كويت و عربستان سعودي ، آنان را با موفقيت در بين حجاج توزيع مي كند اما به دليل حضور 6هزار ساواكي در بين حجاح ،در صحراي منا دستگير مي شود و به پليس سعودي تحويل داده شده و دو سال و اندي را در زندان هاي عربستان سپري مي كند به نحوي كه همه گمان مي كردند ، وي را به شهادت رسانده اند و حضرت امام (ره) نيز در يكي از سخنرانيهايشان به اين مسئله اشاره كردند.
آيت الله ناصري كه پس از انقلاب نيز از نزديكان امام (ره) به شمار مي آمد ،نمي خواست از ايشان جدا شود اما مراد از مريد خود چيز ديگر مي خواهند.
وي در اين باره مي گويد: در تهران ديگر نمي خواستم از حضرت امام (ره) جدا شوم. مرحوم شهيد صدوقي مرا به يزد دعوت كردند و به امام(ره) هم اصرار كردند و مرا به آنجا فرستادند ، اما بعد احمدآقا گفتند كه امام (ره) نظرشان اين است كه به چهارمحال و بختياري بروي. به دستور و حكم امام رفتم به اين استان