بازدید میدانی فرماندار بافق از بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ ابوالقاسم دهقان فرماندار شهرستان بافق با حضور در پروژه احداث بیمارستان 96 تختخوابی بافق از گزارش اقدامات انجام شده و آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه بهداشتی درمانی مطلع شد.

وی در حاشیه این بازدید که با حضور رئیس و مدیر داخلی بیمارستان و دو پیمانکار مرتبط با تکمیل و تجهیز فضای عمرانی داخل ساختمان و ساخت و تکمیل محوطه بیرونی بیمارستان انجام شد، از اقدامات موثر در حوزه استقرار آسانسورها، تاسیسات برق و زیر بنایی و نصب پمپ ها و تکمیل بخشی از موتورخانه و ... تشکر و قدردانی کرد.

فرماندار بافق پس از بازدید از فضای داخلی و محوطه بیرونی بیمارستان ،موتورخانه و‌تاسیسات و بخش های مختلف از جمله  اتاق های بستری بیماران،اتاق عمل و... با اشاره به اینکه به مجموعه مدیران و‌کارشناسان دفتر نظارت و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی یزد پیشنهاد داده شد برای محوطه سازی این پروژه، پیمانکاری مشخص کنند که در طول مدت سه ماه همزمان با تکمیل سایر قسمت های داخلی پروژه ،کار را تمام کنند و در ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری از آن باشیم گفت: علی رغم عنایت استاندار یزد در تامین اعتبار تکمیل بیمارستان و همراهی و توجه ویژه ریاست و‌معاون دانشگاه علوم پزشکی ،متاسفانه بدلیل عدم همراهی و ارائه نظرات غیر کارشناسی مدیران و کارشناسان دفتر فنی و نظارت طرح های عمرانی دانشگاه و عدم وقت گذاری و عدم نظارت منظم بر عملکرد پیمانکاران، بیمارستان در آستانه افتتاح را با مشکل مواجه کرد و امیدواریم با همت و‌ تلاش شبانه روزی و تجدید نظر در مدیریت و‌برنامه ریزی موانع برطرف و‌ بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد .

دهقان ضمن ابراز گلایه و نگرانی از عدم مسئولیت پذیری مدیران ذیربط در تحویل به موقع این پروژه تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل طول کشیدن این پروژه قریب به ده ساله،عدم بازدیدهای دوره ای منظم و هفتگی و‌نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکار توسط مسئولین ذیربط می باشد.وی انجام بازدیدهای مداوم را موجب شناسایی مشکلات و بررسی نقاط ضعف پیمانکار و رفع موانع دانست که باید در کلیه پروژه های عمرانی شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

ابوالقاسم دهقان همچنین از محل اجرای اتاق برق و مخزن ذخیره آب بیمارستان هم بازدید کرد که پیمانکار حاضر در پروژه تایید نهایی همراه با ارائه مشخصات دقیق تابلوی موتورخانه و اتاق برق توسط دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی را شرط اتمام کار بیان کرد.

همچنین بر اساس گزارش پیمانکاران طرف قرارداد و مستقر در پروژه، ادامه عملیات محوطه سازی و شروع عملیات عمرانی در محدوده ورودی اصلی بیمارستان را نیز مشروط به مشخص شدن نقشه و مکان کانالها و منهول های فاضلاب توسط دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی یزد دانستند.