فرماندار اردکان: اعتبارات عمرانی شهرستان اردکان اندک است

کمیته برنامه ریزی شهرستان اردکان برگزار شد

فرماندار اردکان گفت: با توجه به جمعیت زیاد و پراکندگی این شهرستان، اعتبارات بسیار ناچیزی در نظر گرفته شده است که نمی‌توان به توسعه و عمران کمکی نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین سبزواری در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان افزود: ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبارات مصوبه شهرستان می‌باشد که ۱۱۴ میلیارد تومان  آن تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: بودجه‌ای که برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است، در سال آینده اجرای طرح‌های نیمه تمام را با مشکل جدی روبه رو خواهد کرد.

فرماندار اردکان اظهار داشت: با توجه به شرایط اعتبارات اردکان و نیاز به توسعه‌ عمرانی، بخشداران باید با دقت از روستاهای فاقد دهیاری نیازسنجی کرده و درخواست‌های لازم را اعلام کنند، این اقدام می‌تواند کمک کننده در تخصیص اعتبارات به مناطق مورد نیاز باشد و بهبود شرایط آن‌ها را فراهم آورد.                                                   فرماندار اردکان در ادامه افزود: طبق دستور استاندار یزد ادارات، مدارس و آموزشگاه‌ها به شبکه فاضلاب وصل شوند.
سبزواری با بیان اینکه اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرستان اردکان و اتصال ادارات، مدارس و آموزشگاه‌ها به شبکه فاضلاب اهمیت زیادی دارد اظهار داشت: این اقدام می‌تواند به پیشگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی ناشی از دفع غیراصولی فاضلاب کمک کند.
وی با بیان اینکه بهبود بهداشت جامعه، استفاده مجدد از پساب در کشاورزی و صنعت، کاهش آلودگی هوا و گسترش فضای سبز منجر شود گفت: این موارد نیازمند همکاری و تلاش مشترک مسئولان و اهالی شهرستان برای بهبود وضعیت محیط زیست و منابع آبی است.