سرپرست فرمانداری اردکان

همزمان با هفته ملی مهارت و روز کارآفرینی رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای امام علی (ع) شهرستان اردکان با هادی مقیمی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این دیدار با تبریک فرارسیدن هفته ملی مهارت گفت: متأسفانه نقش و کارکرد فنی‌وحرفه‌ای به درستی در جامعه تبیین و تشریح نشده است و واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی که جامعه هدف این مراکز هستند؛ با وظایف آن آشنایی مناسبی ندارند.

 

وی با تأکید بر این‌که سابقاً آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای عرضه‌محور بودند؛ به فرآیند تبدیل این آموزش‌ها به تقاضامحور اشاره کرد و افزود: مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای باید نیازهای جامعه را بررسی و احصا کند و برای جذب و جلب افراد جامعه هدف برنامه‌ریزی نماید.

 

هادی مقیمی نقش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را بسیار مهم توصیف و خاطرنشان کرد: در نتیجه‌ی آگاه‌سازی جامعه هدف از نتایج بحث آموزش‌های تخصصی، تقاضا برای دریافت این آموزش‌ها در واحدهای صنعتی و صنفی افزایش می‌یابد.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان، ضعف بزرگ نظام آموزشی را عدم آموزش نیروی کار به‌خصوص اتباع بیگانه عنوان کرد و گفت: این نقیصه در حوزه آموزش عمومی نیروهای کار خارجی باید برطرف شود و برای تحقق این موضوع می‌توان واحدها را مکلف به آموزش این نیروها کرد.

 

سرپرست فرمانداری اردکان به نقش زنان در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: بانوان نیز باید هم‌پای مردان از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند. وی افزود: برگزاری مسابقات مهارت و جشنواره‌هایی در حوزه بانوان و مردان به‌عنوان مشوق‌، در جذب علاقه‌مندان به آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای تأثیرگذار است.

 

گفتنی است در ادامه این دیدار رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای امام علی (ع) شهرستان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود پرداختند.