هادی مقیمی در گردهمایی خبرنگاران و فعالان رسانه شهرستان اردکان:
در آستانه روز خبرنگار، گردهمایی خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه شهرستان اردکان با محور «اطلاع‌رسانی در مسیر پیشرفت و توسعه» با حضور سرپرست فرمانداری اردکان، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، بخشداران شهرستان و مدیر روابط عمومی استانداری یزد در محل تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، هادی مقیمی در این گردهمایی خبرنگاران را چشم بیدار جامعه دانست که وظیفه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم و جامعه را انجام می‌دهند.
 
سرپرست فرمانداری اردکان با اشاره به کارکردهای رسانه‌ها در جامعه، از رسانه به‌عنوان فرصتی بی‌نظیر در مسیر ترقی و پیشرفت جامعه یاد کرد و گفت: موفقیت نظام‌های مردم‌سالار در گرو تلاش خبرنگاران آگاه و جسور است و جریان آزاد اطلاعات یک اصل مهم در دموکراسی و مردم‌سالاری است؛ البته باید توجه داشت که رسانه‌ها و خبرنگاران، علاوه بر کارکرد ذاتی مثبت، می‌توانند به ابزاری برای ترویج غفلت و ناآگاهی تبدیل شوند.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با تشریح تفاوت خبرنگاری و خبرسازی گفت: یکی از آسیب‌های گسترش شبکه‌های مجازی این است که گاهی حجم زیادی از اخبار و اطلاعات منتشرشده بر اساس شایعه، دروغ و شنیده‌هاست و بدیهی است چنین مطالبی نه‌تنها نمی‌تواند منبع خبر باشد؛ بلکه انتشار آن‌ها باعث بی‌انگیزگی در مسئولان و رسانه‌های حرفه‌ای می‌شود.
 
مقیمی با بیان ابعاد مشکلات حوزه رسانه و خبرنگاران در شهرستان اردکان، مشکلاتی نظیر پایین‌بودن سطح دانش رسانه‌ای، وضعیت بیمه‌ای و حقوق خبرنگاران را از مهم‌ترین این مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل اتاق مطبوعات و رسانه‌های شهرستان اردکان و صندوق تسهیلات ویژه خبرنگاران ـ که پی‌گیری‌های آن نیز در حال انجام است ـ می‌تواند کمک بزرگی به حل مشکلات خبرنگاران اردکان بکند.
 
وی ثبت رسانه‌های مجازی شهرستان اردکان در سامانه‌های قانونی و اخذ مجوز فعالیت از سوی رسانه‌ها‌ را از مقدمات ایجاد یک تشکل خبرنگاری منسجم و حرکت به سمت حرفه‌ای شدن عنوان کرد.
 
گفتنی است در ادامه این گردهمایی کارگاه آموزشی «اطلاع‌رسانی در مسیر پیشرفت و توسعه» با حضور محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
 
بیان مشکلات حوزه خبر و رسانه از سوی نمایندگان مطبوعات شهرستان اردکان و تجلیل از خبرنگاران، فعالان عرصه خبر و روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه اطلاع‌رسانی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.