در نشست فرماندار یزد با اصحاب رسانه مطرح شد؛

۱۱۴ پروژه با ۴۶۷ میلیارد و ۲۲۵ میلیون اعتبار طی یکسال گذشته در سطح شهرستان اجرایی شده/سند یزد نوین در حوزه های ۱۵ گانه در اولویت برنامه های شهرستان است/۵۳۷ واحد نانوایی در یزد به سامانه وصل شده و رصد می شوند

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر و در نشستی با حضور خبرنگاران فرماندار گفت: ۱۱۴ پروژه با ۴۶۷ میلیارد و ۲۲۵ میلیون اعتبار طی یکسال گذشته در سطح شهرستان اجرایی شده که ۸۴ مورد شهری و بقیه روستایی است .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید محمدرضا مدرسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از این طرح ها راه اندازی شده، برخی در حال تکمیل است و تعدادی هم در دهه فجر امسال افتتاح می شود؛ هیچ کدام از طرح ها به رغم کمبودهای مالی، تعطیل نشده و در حال اجرا و پیگیری است.
وی با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت آیت الله رئیسی در بحث فرهنگی ورود نکرده گفت: انتقال آب خلیج فارس در دوره های مختلف، آرزوی مدیران و مسئولان و یکی از خواسته های دیرینه مردم یزد بود که در دولت مردمی سیزدهم محقق شد و پیگیری های مستمر فاطمی استاندار یزد و حمایت ریاست محترم جمهوری، این امر مهم را به سرانجام رساند.
مدرسی در ادامه افزود: هرگونه خدمت رسانی با حضور حداکثری مردم امکان پذیر است و خدمات رسانی و همکاری و تعامل بین مدیران و انعکاس آن توسط رسانه ها نقش مهمی در اعتماد سازی جامعه دارد.
فرماندار یزد در مورد اولویت کاری خود گفت: سند یزد نوین در حوزه های ۱۵ گانه در اولویت برنامه های شهرستان است؛ در نهضت ملی مسکن در شهرستان یزد ۳۸ هزار واحد باید ساخته شود که هشت هزار واحد ساخته شده و تعدادی دیگر نیز برای اولین بار در کشور بصورت ویلایی انجام می شود.
مدرسی در پاسخ به سوالی در مورد گلایه مردم از صف های طولانی نانوایی تاکید کرد: نان ، عمده مصرف مردم است و تقاضای آن نیز ۳۰ درصد بیشتر شد و مقرر بود بر اساس میزان تراکنش، سهمیه آرد به نانوایی ها داده شود و بقیه آزاد گردد که هنوز معطل مانده زیرا اختیار آن در مرکز است. وی ادامه داد: ۵۳۷ واحد نانوایی در یزد به سامانه وصل شده و رصد می شوند و اگر تراکنش غیر متعارف بوده برخورد شده است. فرماندار یزد گفت: در ۱۰ سال اخیر به هر دلیل، مجوز نانوایی صادر نمی شد و این امر، خط قرمز بود و یک مجوز نانوایی دویست تا سیصد میلیون تومان خریداری می شد. وی از صدور جدید مجوز نانوایی برای ۶۰ نفر خبر داد و افزود: برخی از افرادی که منافعشان در خطر بود مواردی را مطرح کردند و فشارهای زیادی به فرمانداری وارد شد که سهمیه برخی کم نشود ولی محکم ورود کردیم؛ در یزد واحدی بود که ۳۰ تن سهمیه داشت ولی برخی دیگر ۶ تن و یا واحد نانوایی تعطیل شده بود اما سهمیه می گرفت.
​​​​​​​فرماندار یزد گفت: برخی نان را کنار می گذاشتند و برای رستوران ها و برخی اماکن می فرستادند و ما اعلام کردیم در ساعت پخت، حق کنار گذاشتن نان ندارید .
​​​​​​​فرماندار یزد در پاسخی به سوالی در مورد شهرستان شدن زارچ و شایعاتی در مورد الحاق شاهدیه به این شهرستان نیز گفت: شاهدیه جزو یزد است و مردم این منطقه هیچگونه نگرانی نداشته باشند و از لحاظ جغرافیایی و تقسیمات کشور مثل سابق است و شهر شاهدیه زیر مجموعه شهرستان یزد خواهد بود.

عکس ها : مجید دهقانی زاده