فرماندار يزد:

عزيزا... سيفي گفت: تمام امكانات و تمهیدات برای استقبال با شكوه از شركت كنندگان در این اجلاس فراهم شده است.

وی اظهار داشت:تمام میهمانان و خبرنگارانی كه برای پوشش این رویداد مهم به ایران آمدند هر یك تبلیغ و معرفی برای كشور ایران هستند و اگر حقایق جمهوری اسلامی واقع بینانه به گوش جهانیان برسانند، دستاورد بزرگی قلمداد می شود.

فرماندار یزد گفت:جنبش عدم تعهد با هدف مبارزه با زیاده خواهی استكبار جهانی تشكیل شد و از این روز با آرمانهای انقلاب اسلامی در برقراری حكومت عدالت محور همسویی بسیاری دارد.

وی با اشاره به تلاش و برنامه ریزی بی حاصل دشمنان برای منزوی كردن ایران اسلامی در عرصه معادلات جهانی خاطرنشان كرد: حضور 120 كشور دنیا در این اجلاس نشان جایگاه و اهمیت ایران در جهان است.

سیفی گفت: برگزاری اجلاس شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در این برهه از زمان نشان از تأثیرگذاری ایران در مناسبات منطقه ای و بین المللی است.

فرماندار یزد در ادامه گفت: ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی در این شهرستان فراهم شده است و تمام تمهیدات برای مسافرین مهیا شده است.

سیفی با اشاره به اینكه مدارس ، هتل ها و مهمانسراهای نهادها و دستگاههای اجرایی استان برای این امر فراهم شده است ، از وجود بیش از شش هزار و 500 اثر و همچنین وجود ده ها اثر طبیعی از ویژگیهای شاخص یزد خبر داد و افزود: یكهزار و 500 مورد از این آثار ثبت ملی شدند.

این مقام مسئول همچنین از ثبت جهانی دو اثر تاریخی و فرهنگی یزد شامل باغ های دولت آباد در یزد و پهلوانپور مهریز خبر داد و اظهار داشت: یزد به عنوان دومین شهر خشت خام جهان و دومین شهر تاریخی آماده پذیرایی از میهمانان دور دوم مسافرت ها و نیز میهمانان اجلاس غیرمتعهدها در تهران است.