فرماندار یزد:

کنگره چهار هزار شهید با رویکرد مردم‌محوری برگزار می‌شود

فرماندار یزد گفت: در چارچوب طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای تامین سلامت عمومی، برای جلوگیری از ابتلای مردم به بیماری کووید ۱۹، دومین کنگره چهار هزار شهید استان با رویکرد مردم‌محوری و محرومیت‌زدایی اوایل اسفند ماه آینده در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد:سیدمحمد رستگاری در نشست خبری کنگره یادشده که با حضور برخی از مسوولان و خبرنگاران با رعایت نکات بهداشتی در « حسینیه آقا»ی  یزد برگزار شد، افزود: توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمندان به نیت شهدا محور تمامی برنامه های کنگره است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و تشکر از خبرنگاران در پوشش برنامه‌های فرهنگی و عمرانی ادامه داد: با توجه به اینکه به ازای هر شهید ۴۰ خدمت در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی شد، نسبت به ارایه خدمت به مردم با همکاری خیران اقدام می‌شود.

وی، فضاسازی شهر، دیدار با  ۲ هزار و ۱۰۰  خانواده شهید شهرستان، برگزاری ۳۵ مسابقه کتابخوانی، ۴۰ مسابقه فرهنگی و هنری و توزیع ۷۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند را اهم اقدام‌ها ذکر کرد.

همچنین عباس جوکار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد به اهمیت ترویج فرهنگ شهادت نزد جوانان، گفت: تاکنون ۱۷۰ سری جهیزیه برای زوجین نیازمند شهرستان با همکاری خیران و مردم تهیه و تحویل آنها شد .

وی با بیان اینکه ۲۴هزار سبد معیشتی در شهرستان تهیه و توزیع شد، افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی با نام و یاد شهدا، برگزاری ۲۰مسابقه بین دانش‌آموزان،  جمع‌آوری ۲ هزار و ۷۰۰ مقاله و دلنوشته دانش‌آموزی ویژه شهدا و تهیه ۲۱۰ دستگاه تبلت و تلفن همراه هوشمند و توزیع آن برای بهره‌مندی از آموزش‌های برخط(آنلاین) مدارس در ماه‌های گذشته انجام شد.

این مسوول، دیدار با خانواده ۷۵۰ شهید، قربانی ۴۰۰ رأس گوسفند و توزیع آن بین خانواده‌های نیازمند، توزیع ۵۰ هزار قرص نان به نیت شهدا، ارائه هزار و ۴۰۰  مورد مشاوره و پخت و توزیع ۱۴ هزار پرس غذای گرم بین جامعه هدف را از دیگر اقدام‌های انجام شده ذکر کرد .