فرماندار یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، محمود شاکری شمسی در جمع مردم محله بلوار موسی بن جعفر(ع) و کوچه زیبای سابق گفت: کاهش آلودگی و آلاینده‌های زیست محیطی سطح شهر یزد از اولویت های کاری فرمانداری در سالجاری است است و به جدیت در حال پیگیری هستیم .

فرماندار یزد با اشاره به جمع آوری کودهای گوسفندی انباشت شده در بلوار بهمن در طی روزهای گذشته افزود: طی بازدید مشترکی که با شهرداری ، محیط زیست،‌ بهداشت محیط و سایر دستگاههای ذیربط انجام شد اقدامات دستگاههای ذیربط این موضوع مرتفع شد و در آینده نزدیک گاراژه های که به ذبح دام غیر بهداشتی مبادرت می ورزند نیز برخورد قانونی نیز جمع آوری خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کوره های آجرپزی بخش قابل توجهی از صنعت یزد را شامل می شوند اظهار داشت: انتقال کوره های آجر پزی در دستور کار مسئولان استان و شهرستان می باشد و در این خصوص تصمیمات مختلفی در دست اجراست ، ولی مردم باید توجه داشته باشند که با آلاینگی کوره های آجر پزی نمی توان بصورت ضربتی برخورد نمود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد افزود: هفته گذشته به مدت سه ساعت از کوره‌های سطح شهر یزد بازدید داشتیم و برخورد با این آلاینده ها که مطالبه مردم نیز هست با عزم جدی مسؤولین همراه است و با جدیت پیگیر هستیم آلودگی ناشی ار کوره های آجر پزی  کاهش پیدا کند.

شاکری شمسی ‌افزود: با انتخاب محل جدید برای انتقال کوره ها و با برنامه‌ریزی های انجام شده این کوره‌ها منتقل خواهند شد.

فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از برکات جمهوری اسلامی ایران این است که مسئولین نظام با مردم نشست و برخاست دارند و در جمع مردم هستند و به مشکلات آنها توجه می‌کنند و سعی بر رفع آن داشته و دارند.

وی  در مورد گلایه مردم از طعم بد آب و کمبود فشار آب شرب ، اظهار داشت: مردم بحث آب را در شهرستان یزد جدی بگیرند، امسال دو مورد قطعی آب در یزد داشتیم و با توجه به آمار و ارقام، بارش باران نسبت به سنوات قبل بسیار پایین‌تر بوده است.

فرماندار یزد در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و گرمی هوا گفت: اگر مردم در مصرب آب مدیریت نکنند به طور قطع به یقین در این فصل با کمبود آب مواجه هستیم.

شاکری شمسی در پایان افزود: آبی که الان در منازل مردم است آب انتقالی به استان است و از کیفیت خوبی برخوردار است و البته اگر به مشکل برخورد کنیم، مجبور هستیم آب‌های دیگری وارد شبکه کنیم.