کارگروه ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم شهری برگزار شد

نشت ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد و سایر اعضا به‌منظور ساماندهی فروشندگان ضایعات آهن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد؛ نشت ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد و سایر اعضا به‌منظور ساماندهی فروشندگان ضایعات آهن برگزار شد.

«مهدی حاجی حیدری» در این نشست اظهار کرد: دستیابی به یک سند چشم‌انداز مفید در تمامی امور شهری و شهرستانی لازم است و انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها ابعاد مختلف مسائل و مشکلات حوزه‌های شهری را موردبررسی و ارزیابی دقیق قرار دهند.
وی ادامه داد: استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسان مربوطه در جهت جانمایی صحیح و اصولی مشاغل مزاحم شهری و همچنین انتقال این واحدها به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم و بلندمدت این کارگروه‌ها است.

این مقام مسئول داشتن استراتژی را برای تحقق این مهم الزامی دانست و بر لزوم ایجاد شهرک مناسب برای انتقال این مشاغل که گلایه‌های متعدد مردمی را به دنبال داشته است تأکید کرد.

وی افزود: طبق قانون، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند با بهره‌گیری از ابزارهای تشویقی در انتقال مشاغل و صنوف با رعایت اسناد فرادستی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر قیمت خریدوفروش ضایعات در کشور بر ضرورت تسریع در ساماندهی افرادی که در سطح شهر نسبت به جمع‌آوری ضایعات اقدام می‌کنند توسط اتحادیه آهن‌فروشان استان تأکید کرد.