به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای دهنو، سید میرزا، اکرم آباد، ملاباشی از توابع بخش مرکزی که با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان، بخشدار مركزي،  اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران برگزار شد با بیان اینکه پیگری مطالبات مردم از اولویت های کاری مسئولان شهرستان است افزود:مدیران باید علی رغم وجود برخی از محدودیت ها یک گام جلوتر از مردم باشند و نسبت به رفع مسائل و مشکلات روستاها اقدام کنند.

فرماندار با اعلام اینکه یکی از سیاست های اصلی دولت یازدهم واگذاری امور به خود مردم است گفت: اعتبارات دولتی به تنهایی برای اجرای مناسب طرح ها و پروژه ها کافی نیست و در این راستا وظیفه ی ما مسئولین این است که زمینه لازم را برای حضور مردم در همه عرصه های فراهم نماییم.

وی با اشاره به وجود بالغ بر 50 درصد جمعیت استان در شهرستان یزد خاطر نشان کرد: روستاهای بخش مرکزی یزد نیز جمعیت گسترده ای را در خود جای داده که این نشان از بالا بودن حجم کار و حساسیت است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران باید به عنوان رابط بین مردم و دولت باشند لذا باید این افراد از تمام توانایی‌های خود در راستای رفع معضلات موجود استفاده کرده و برای پویایی روستاها اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار یزد تأکید کرد: مسائل بهداشتی و زیست محیطی روستاهای بخش مرکزی به صورت جدی در حال پیگیری است.

شاکری شمسی همچنین اضافه کرد: در سالجاری اعتبارات خوبی را برای پروژه های عمرانی روستاها در نظر گرفته ایم.

در ابتدای این جلسه معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری گفت: دولت تدبیر و امید توسعه روستاها و رفع محرومیت را در دستور کار قرار داده است.

امیر شاکری افزود: مسائل و مشکلات روستاها بررسی شده است و برای رفع آنها جلساتی را با حضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار خواهیم کرد.