فرماندار یزد در در پيامي ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش و گرامیداشت ياد و خاطره شهداي 13 آبان از همه مردم دعوت كرد تا با حضور باشكوه خود در راهپيمايي اين روز بار ديگر انزجار و خشم خود را از استکبار جهانی و هم پيمانانش به گوش جهانيان برسانند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در این پیام آورده است: تقارن معنادار 13 آبان ماه امسال با روز عاشورا، فرصت ارزشمند و گرانبهايي است براي بازخواني و تبيين بيش از پيش مفاهيم و ارزش‌هايي كه برگرفته از فرهنگ عاشورايي و مكتب كربلا بوده و در انقلاب اسلامي ايران مبناي حركت‌هاي مردمي قرار گرفته است.

 يوم ا... 13 آبان سالروز سه رويداد تاريخي، تبعيد حضرت امام خميني (ره) در سال 42 ، كشتار ددمنشانه دانش آموزان توسط رژيم طاغوت  در سال 57 و تسخير لانه جاسوسي استكبار جهاني به دست دانشجويان پيرو خط امام ، بيانگر عظمت اين روز در تاريخ انقلاب اسلامي است.

قیام علیه طاغوت، الهی بودن حركت، تلاش برای احیای ارزش‌های دینی و اصلاح جامعه از جمله وجوه اشتراك نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی به حساب مي‌آيد. لذا بی‌دلیل نيست كه در شعارهاي مردم بر حسيني بودن نهضت، تأكيد مي‌شود.

اینجانب در پایان از عموم مردم شریف دارالعباده و دارالعلم یزد دعوت می نمایم تا با حضور گسترده خود در تظاهرات ضد استکباری یوم ا... 13 آبان ضمن اعلام انزجار از اقدامات استکبار جهانی و هم پیمانانش بر علیه ملت ایران اسلامی، فریاد رسای « هیهات منا الذله» حسینی را به گوش آزادی خواهان و حقیقت طلبان جهان برسانند.

شایان ذکر است تظاهرات ضد استکباری یوم ا... 13 آبان در شهرستان یزد از ساعت 9 صبح با تجمع هیأت  عزاداری در چهارراه شهدا شروع و به سمت گلزار شهدای خلدبرین با برپایی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، آیین نخل برداری و قرائت قطعنامه برگزار می شود.