پیام فرماندار یزد بمناسبت ۷ دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد "سید محمدرضا مدرسی" فرماندار یزد به مناسبت ۷ دی ماه، سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای تاسیس نهضت سواد آموزی پیامی صادر کرد.

متن پیام فرماندار یزد به شرح زیر می باشد :

الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللهُ وَ أُولَئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبَابِ (آیه شریفه ۱۸ سوره مبارکه زمر) هفتم دیماه در سالنامه مناسبتها مزین به روز نکوداشت جنبشی فرهنگی و اجتماعی به نام «نهضت سواد آموزی است موضوعی سراسر تجربه و دور اندیشی که طی آن فطرت تعالی بخش اسلام در مبارزه همگانی با نا آگاهی و نادانی محقق و متجلی گردید. امروز روز نهضت سواد آموزی است روز بهره بردن از نعمت دانایی و بیداری است فرد بی سواد مانند انسانی است که همواره محتاج دیگران است. روز نهضت سواد آموزی روز چکیده اولین شعار اسلام و مبارزه با نادانی است.

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص اهمیت این روز فرموده اند: برادران و خواهرانی که در نهضت سواد آموزی مشغول تلاش و خدمت ارزنده خود هستند حقیقتا کار بسیار بزرگ و فریضه کاملا حایز اهمیتی انجام می دهند.

خداوند علیم و حکیم را شاکریم که امروز شهرستان یزد با تلاش صادقانه ی همکاران عزیزم در حوزه نهضت سواد آموزی علی الخصوص با تلاش و همت بلند آموزش دهندگان دلسوز، رشد چشمگیری در درصد باسوادی شهرستان داشته است که این مورد باعث بسی مباهات و افتخار برای یزد عزیز میباشد. اینجانب ضمن تبریک این روز به تمام تلاشگران عرصه سواد آموزی شهرستان یزد برای آن عزیزان از درگاه خداوند متعال آرزوی سلامتی و سعادت می نمایم./انتهای خبر