پیام فرمانداريزد به مناسبت روز ملی شوراها

به مناسبت فرارسیدن نهم اردیبهشت و روز ملی شوراها؛ فرمانداريزد در پیامی  این روز را به مردم و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای مرکزی شهرستان تبريك گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری يزد، "سيد محمدرضا مدرسی " در این پیام آورده است:

 و امرهم شورا بینهم

نظام اسلامي ايران بر اساس آموزه‌هاي مكتبي بر دوپایه ايمان خالص به وحدانيت الهي، و با اتكاء به مردم شکل‌گرفته و همواره قوام و دوام خود را متكي به اين دو اصل مي‌داند و اداره جامعه با رأي مردم، جمهوريت نظام را عينيت بخشيده، و انتخاب مستقيم و غيرمستقيم تمامي مسوولين كشور، توسط مردم اهتمام جمهوري اسلامي را بر جمهوريت نظام نشان مي‌دهد.

نهم اردیبهشت روز تاسیس شوراهای اسلامی که زمینه ساز تاثیرگذار ی عینی مردم در تعیین سرنوشت جامعه گردید بیانگر نقش آفرینی جدی مردم در اداره امور شهر و روستا است و کمترین نقش این روز ، جلب توجه جامعه به عملکرد نهادی می باشد که طی چند دوره فعالیت خود، جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری هر شهر و روستا بدست آورده است .

شوراهاي اسلامي كشور وسيع‌ترين، گسترده‌ترين و مردمي‌ترين بُعد مردم‌سالاري ديني را عيني ساخته‌اند، از اقصي‌نقاط روستايي كشور تا مركز، مشتمل بر شوراهاي روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و عالي‌ استان‌ها و در برگيرنده منتخبين اقشار مختلف اجتماعي، شغلي، قوميتي، جنسيتي، جوان، ميانسال وبزرگسال بوده و تنوع وسيعي از طيف‌هاي مختلف جامعه را در عرصه اي به پهناي كشور گردهم آورده است. 

اینجانب  فرارسیدن سالروز تاسیس شوراها و روزملی شوراهای اسلامی را به همه اعضای محترم شوراهای شهر و روستا بویژه اعضای شوراهای اسلامی در شهرستان يزد تبریک عرض نموده، اميد است انشاءا... با تجارب ارزشمند کسب‌شده، مشاركت، همكاري و آگاهي بخشي روزافزون بين آحاد مردم و اعضاي شوراهاي اسلامي شاهد افزايش نقاط قوت و رفع نقايص موجود و ارتقاي سطح فرهنگي اجتماعي تخصصي و كارآمدي قانوني شوراها در جامعه اسلامي باشيم.