336

پوستر اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان یزد رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ؛ "سید محمدرستگاری" فرماندار یزد در این مراسم با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی گفت: این جشنواره می تواند متفاوت از سایر جشنواره ها برگزار شود زیرا آثار آن را می توان در حوزه های مختلف از جمله صنایع دستی مشاهده کرد.
وی افزود: در بحث صنایع دستی جوانان و نوجوانان ما آماده فعالیت هستند ولی متاسفانه دغدغه اصلی آنها عرضه این محصولات است.
فرماندار یزد گفت: ما باید برای ارائه این دستاوردهای از اماکن فرهنگی مختلف در سطح شهرمان به خوبی استفاده کنیم و به نوعی از اماکن تاریخی و فرهنگی در جهت ارائه محصولات فرهنگی و همچنین حمایت از این بخش استفاده کنیم.
همچنین مجید جوادیان زاده دراین مراسم بیان داشت د: این جشنواره استانی در دو بخش رقابتی «هدایای فرهنگی» و «عروسک‌سازی» برگزار می‌شود که بخش هدایای فرهنگی جشنواره شامل رشته‌های متعددی از جمله صنایع دستی بومی و کاربردی، پارچه بافی سنتی، فرشینه‌ها، رو دوزی‌های سنتی و هنرهای حوزه چوب و سایر بخش‌هاست.

وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج تولید و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی و با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ بومی استان باشد، اضافه کرد: هیچ محدودیت برای تعداد ارسال اثر از سوی شرکت کنندگان در این جشنواره وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تاکید بر اینکه آثار ارسالی شرکت کنندگان در سه بخش کودک نوجوانان و بزرگسال قابل پذیرش است، بیان کرد: امکان ارسال اثر با موضوعات ملی نیز فراهم شده است.

وی  با اشاره به فراخوان ارسال آثار به این جشنواره از ۱۵ دی ماه امسال، ادامه داد: علاقه مندان تا ۳۰ بهمن ماه برای ارسال آثار فرصت دارند.وی با بیان اینکه داوری و ارزیابی آثار نیز از یکم تا پنجم اسفند ماه انجام خواهد شد، گفت: اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره نیز دهم اسفند ماه برگزار خواهد شد.
جوادیان زاده در ادامه تاکید کرد: این جشنواره به دیده شدن کالا‌ها و اتفاق‌های خوب کمک می کند و از سوی فرصت تعامل بین دست اندرکاران این حوزه ایجاد کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه اهداف جشنواره در سه بخش؛ ترویج، تولید و مصرف محصولات فرهنگی، ارتقای کسب و کارهای فرهنگی و توجه به ابتکارات و خلاقیت‌های این حوزه زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان است، تصریح کرد: علاقمندیم که با انتشار این فراخوان استقبال گسترده ای از فعالان حوزه فرهنگ و هنر یزد را شاهد باشیم و بتوانیم به بهانه این جشنواره پل ارتباطی بین  کالاهای فرهنگی و مصرف کنندگان باشیم.
در پایان این مراسم نیز از پوستر اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان یزد رونمایی شد.

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

0 Comments

اخبار مرتبط

There are no results.