فرماندار يزد:

عزيزا...سيفي در اين خصوص با بيان اينكه نرخ بالاي درصد مطالعه افراد نشان از توسعه يافتگي كشورها است افزود: بي شك يكي از عوامل كه مي تواند موجبات رشد و توسعه هر جامعه اي را فراهم آورد ترويج و توسعه فرهنگ  مطالعه و كتابخواني در ان كشور است.

فرماندار با اشاره به اينكه كتاب و فرهنگ مطالعه قبل از انقلاب اسلامي از جايگاه خوبي برخوردار نبوده است خاطر نشان كرد: بحمدا... با انقلاب اسلامي تحول چشمگيري در اين حوزه شاهد هستيم و بارها مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در بيانات ارزشمند خود به مسئله مطالعه به عنوان يكي از اركان اساسي پيشرفت ياد كرده اند.

وي در ادامه گفت: يزد با 41 كتابخانه، بيش از 52 هزار نفر عضو كه حدود 10 درصد شهرستان را شامل مي شود و وجود 2 كتاب به ازاي هر نفر توانسته به عنوان شهرستان پيشرو در حوزه كتاب و كتابخواني باشد.

رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان گفت: كسب رتبه هاي برتر توسط انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان در سطح كشور و استان از مهمترين موفقيت هاي شهرستان يزد در حوزه كتاب و كتابخواني بوده است.

فرماندار در پايان ضمن تقدير و تشكر از كليه كساني كه در امر كتاب و مطالعه همكاري دارند تصريح نمود: بايد با برنامه ريزي به موقع و مناسب در جهت ترويج و گسترش بيش از پيش فرهنگ مطالعه گامي محكم در جهت توسعه شهر و استان برداريم.