ویژه هفته دولت /افتتاح خانه هلال روستایی در شهرستان یزد

خانه هلال روستایی در روستای اکرم آباد شهرستان شهر یزد، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، خانه هلال روستایی جمعیت هلال احمر در روستای اکرم آباد بخش مرکزی یزد با حضور امام جمعه بخش مرکزی ، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار،مدیرکل دفتر امورروستایی و شوراهای استانداری ، مدیرعامل هلال احمر استان یزد ،بخشدارمرکزی یزد  و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.
آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در آیین افتتاح خانه هلال اکرم آباد یزد اظهار داشت: هر جامعه‌ای بخواهد به اهداف خود دست پیدا کند، نیاز به تعامل و همکاری دارد و هلال احمر نماد واقعی این تعامل در جامعه است.
وی تصریح کرد: مردم با دیدن لباس هلال احمر احساس امنیت و رسیدن نجات بخش در زمان حوادث را پیدا می‌کنند، این احساس بسیار ارزشمند است و باید سعی کنیم که این نگاه را در بین مردم تقویت کنیم.
آیت الله مدرسی افزود: بهترین اقدامی که انسان می‌تواند انجام دهد خدمت به دیگر افراد است و در دین اسلام هم تاکید شده که دو موضوع ایمان به خدا و خدمت به مردم بالاترین ارزش‌ها را دارد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: بر این اساس و با تاکید روایات، برترین نهادها هم در جامعه نهادهای خدمت‌رسان به مردم هستند و هر نهادی که خدمت بیشتری ارائه کند، قطعا ارزش و اهمیت بالاتری دارد.
محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه خانه هلال روستای اکرم آباد یزد اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در زمینه توسعه خدمات امدادی در کشور صورت گرفته ایجاد خانه‌های هلال در روستاها است.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه آمادگی بیشتری داشته باشند گفت: یکی از وظایف خانه‌های هلال، آموزش مردم و افزایش میزان آمادگی آنها در برابر این حوادث است.
سید محمد رستگاری فرماندار یزد در این ایین افتتاح ضمن قدردانی از تلاشهای مجدانه وخدمات ارزشمند ارائه شده توسط جمعیت هلال احمر در شهرستان  بیان داشت :خانه های هلال روستایی، مکانی است مستقل و مشخص که اختصاصاً به منظور ترویج فرهنگ صلح و نوع دوستی، ارتقای آگاهی های عمومی پیرامون اصول و ارزش های انسان دوستانه و تامین سلامت و ایمنی افراد جامعه، تاسیس می شوند.
محسن حرازی‌زاده یزدی مدیرعامل هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه خانه‌های هلال یکی از اقداماتی است که هلال احمر در راستای گسترش خدمت‌رسانی در نقاط مختلف کشور انجام داده عنوان کرد: این خانه‌ها در راستای افزایش آمادگی در برابر حوادث نقش بسیار مهمی برعهده دارند وتقریبا تمام خدمات هلال احمر در سطح روستاها توسط خانه‌های هلال به مردم ارائه می‌شود.