ویژه هفته دولت : دیدار فرماندار و اعضای شورای تامین با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد

به مناسبت هفته دولت فرمانداریزد و اعضای شورای تامین شهرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزددیدارو گفتگوکردند .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد: سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد درابتدای  این دیدار با اشاره به اینکه خوشبختانه در عزاداری‌های یزد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را شاهد هستیم گفت: امیدواریم این نکات همواره مدنظر عزاداران حسینی باشد تا شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌ها باشیم.
فرماندار یزدبیان داشت : در مباحثی از جمله آسیب‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، اتباع و مهاجران و ... که دغدغه مردم نیز است، جلسات متعددی برگزار و اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به دغدغه مردم شهرستان در زمینه اتباع بیگانه گفت: طرح ساماندهی اتباع تهیه و برنامه‌ریزی‌های لازم در مباحث سکونت و اشتغال صورت گرفته و امیدواریم به نتیجه برسد و اتباع غیرمجاز را طرد کنیم.
رستگاری با اشاره به لزوم ساماندهی و آموزش اتباع مجاز نیز گفت: اکنون در زمینه تصدی‌گری اتباع در کوره‌های آجرپزی اقداماتی صورت گرفته زیرا که برخی اتباع تصدی‌گری کوره‌ها را برعهده داشته و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده که با ورود به این بحث برخی دستگیر شدند و طرد و برخی هم که از اتباع مجاز هستند، شناسایی و با ابطال کارت اقامت و قطع خدمات مواجه شدند.
این مسئول با اشاره به اینکه اقدامات اساسی در بحث تصدی‌گری اتباع در گلخانه‌ها و دامداری‌ها نیز صورت گرفته، در بحث میدان میوه و تره بار نیز پیگیری‌ها انجام شده و امیدواریم در ساماندهی اتباع به نتایج خوبی برسیم و این حرکت استمرار و پیگیری‌ها ادامه یابد.
فرماندار شهرستان یزد با اشاره به طرح ساماندهی بافت تاریخی و بازار قدیمی یزد و همچینن مجموعه ملااسماعیل نیز گفت: نصب دوربین‌های نظارتی در دستور کار قرار دارد تا ان شاءالله به سمت و سویی برویم که کاهش سرقت‌ها را شاهد باشیم و به لحاظ آسیب‌های اجتماعی شرایط مطلوب‌تری وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در یزد به خوبی در حال برگزاریست گفت: همه نهادها و مجموعه‌ها برای برگزاری باشکوه عزاداری حسینی دست به دست هم داده و امیدواریم در عزاداری‌ها همچنان که در این روزها شاهد هستیم، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده تا مجالس امام حسین (ع) باشکوه هرچه بیشتر برپا و با کمترین تبعات همراه باشد.
در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزدضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت ، نسبت به کاهش جمعیت در جمهوری اسلامی ایران هشدار داد و گفت: باید توکل به خدا و اعتقاد به رزق و روزی الهی در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه یزد اظهار کرد: حضور اتباع و مهاجران خارجی به یک معضلی در استان تبدیل شده که به لحاظ اشتغال از یک سو و زاد و ولد از سوی دیگر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی نسبت به کاهش جمعیت هشدار داد و گفت: از سوی مسئولان مربوطه راهکارهایی اندیشیده شود، اینکه اکنون آمار طلاق افزایش یافته و شاهد کاهش آمار ازدواج و بالتبع آن کاهش زاد و ولد هستیم، معضلی است که باید ریشه‌یابی شود و در تیم‌هایی با حضور متخصصان این مباحث مورد بررسی و راهکارهایی اندیشیده شده و وارد فازعملیاتی شود.
آیت الله ناصری ادامه داد: این مباحث همفکری کلی را می‌طلبد و لازم است سبک‌ها و برنامه‌ریزی جدی انجام شده و حرکتی صورت گیرد، اکنون ذائقه‌ها تغییر یافته و باید توکل به خدا و اعتقاد به رزق و روزی الهی در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌ها باید معضلاتی که وجود دارد، شناسایی و اقدامات لازم انجام شود بیان کرد: بحث اشتغال مهم است اما مباحث امنیتی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی نیز باید مورد توجه باشد و افراد لاابالی شناسایی و از جامعه طرد شوند زیرا گاها اقداماتی از سوی این افراد صورت می‌گیرد که نگران کننده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: اینکه دادستانی با بنگاه‌های متخلف برخورد می‌کند خوب است اما باید نسبت به کارشناسی اقدامات توجه کرد و مسائل جزیی نیز پرداخته شود و پیگیری‌ها ادامه یابد، همچنین شهرداری‌ها، صدور مجوزها را تسهیل کنند و در موضوع جواز و پایانه کار اهمال نشود زیرا همین اهمال منجر به تخلف‌هایی می‌شود.
وی بیان کرد: همه ما باید خدمت به مردم، انقلاب و اسلام را در اولویت بدانیم و سعی کنیم روحیه انقلابی و زمینه حرکت انقلاب را در شهر حفظ کنیم و کماکان وجود داشته باشد و مراقبت‌های لازم در مسائل اجتماعی و فرهنگی در جامعه را مورد توجه قرار داده و اینکه یزد از قدیم الایام به دارالعباده مشهور است، این شهرت همچنان باقی بماند.

منبع خبر:ایکنا یزد