به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از خبرگزاری فارس، محمود شاکری شمسی در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان یزد اظهار داشت: از پل الغدیر تا ورودی زارچ، در دو سمت خیابان مملو از زباله، نخاله‌های ساختمانی و ضایعات بوده که نمای شهر را بسیار نازیبا کرده است.

وی عنوان کرد: این نما به هیچ وجه در شأن دارالعباده و مردم یزد نیست و لازم است ورودی‌های شهر به ویژه ورودی شمالی با کمک دستگاه‌های مختلف ساماندهی شود.

فرماندار یزد با بیان اینکه ایجاد فضای سبز بهترین راهکار برای ساماندهی ورودی‌های شهر است، خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم یزد، چاره‌ای نداریم جز اینکه سطح زیرکشت و فضای سبز را در اقلیم خشک یزد افزایش دهیم.

وی با اشاره به طرح نهال‌کاری در کنارگذر زارچ ـ اشکذر عنوان کرد: اگر این طرح اجرایی نشود، در ‌سال‌های آینده جز ضرر و زیان چیزی عاید مردم نمی‌شود.

شاکری‌شمسی با بیان اینکه توقعات اجتماعی مردم نیز بالا رفته است، خاطرنشان کرد: وضعیت بو و آلودگی تصفیه‌خانه فاضلاب در زارچ، شاهدیه و ... مردم را دچار مشکل کرده و رسیدگی به این بخش از مطالبات مردم است.

وی زیرکشت بردن اراضی در اطراف این تصفیه‌خانه را بهترین راهکار برای بهبود وضعیت فعلی عنوان کرد و اظهار داشت: با این اقدام علاوه بر افزایش فضای سبز، آب مازاد تصفیه‌خانه نیز انباشته نمی‌شود.

فرماندار یزد توصیه کرد: در هنگام کشت نهال در این مناطق به اقلیم منطقه توجه ویژه شود، زیرا کاشت برخی گونه‌های نامناسب و ناسازگار با اقلیم، به خاطر سرما‌زدگی و گرمازدگی صحنه‌ای نازیبا از درختان بر جای می‌گذارد که نه تنها طراوت و شادابی ندارد، بلکه چهره منطقه را نیز زشت می‌کند.