واگذاری زمین روستایی باید با مجوز بخشداری باشد

بخشدار سابق یزددر مراسم تكريم و معارفه ضمن ارائه گزارش عملکرد گفت: برای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری، واگذاری زمین روستایی با مجوز بخشداری امکان‌پذیر است.

بخشدار سابق یزددر مراسم تكريم و معارفه ضمن ارائه گزارش عملکرد گفت: برای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری، واگذاری زمین روستایی با مجوز بخشداری امکان‌پذیر است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمدجواد برزگر منشادی روز شنبه 14 اردیبهشت‌ماه در جلسه تودیع و معارفه بخشدار مرکزی یزد به گزارش عملکرد خود در  مدت تصدی پست بخشدار شهرستان یزد پرداخت و اعلام کرد: حل معضلات معابر مسکن 5 روستای محمدآباد، سید میرزا، اکرمیه، اکرم‌آباد و دهنو و نیز الحاق فاز 2 و 3 مسکن مهر دهنو و طرح هادی، ساخت مسکن جوانان بنیاد و روستای شحنه، شروع به احداث ورودی روستای محمدآباد و پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد این عملیات بعد از 22 سال ازجمله کارهای انجام‌شده است.

بخشدار سابق مرکزی یزد ادامه داد: پیگیری‌های مربوط به زمین‌خواری و رفع تصرفات که با همکاری و ورود دادستانی مقرر شد صدور سند مالکیت در بخش مرکزی یزد منوط به ارائه مجوز از سوی بخشداری صورت گیرد که این اتفاق خوبی برای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری بود.

وی همچنین افزود: در حوزه بهداشت، زارع از خیرین مطرح بخش، هزینه احداث مرکز جامع سلامت ملاباشی که حدود 10 میلیارد ریال برآورد شده است را تقبل کرده است. مرکز درمانی حضرت محسن فهرج نیز با مشارکت حسینی از دیگر خیران این بخش با سرمایه‌ای حدود 8 میلیارد ریال در حال ساخت است.

به‌زودی تکمیل خواهد شد. همچنین واگذاری زمین و احداث مرکز اورژانس هوایی و پیش بیمارستانی که با حضور فرماندار یزد کلنگ زنی شد هزینه ساخت و تکمیل آن را صراف و همسر وی تقبل کرده‌اند.

بخشدار سابق یزد تأکید کرد: احداث مرکز خوارزمی ویژه اتباع خارجه مقیم بخش مرکزی در روستای مدرسی، پیگیری واگذاری زمین حسینیه حضرت ابوالفضل با سرمایه‌ای حدود 12 میلیارد ریال توسط دهقان دهنوی؛ زیرسازی و جدول‌گذاری، آسفالت و روشنایی بلوار امام حسین تا سه‌راه آتش‌نشانی که هزینه‌ای برابر با 40 میلیارد ریال در برداشته است. همچنین آزادسازی بلوار رزمندگان و ادامه بلوار امام حسین  در روستای عسکریه تا حد ممکن انجام‌شده است.

وی گفت: احداث خانه‌های ورزشی در حسین‌آباد، مدرسی و شحنه و احداث سه زمین چمن مصنوعی و آماده بهره‌برداری در روستاهای اکرم‌آباد، مدرسی و اکرمیه؛ همچنین برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به‌صورت هم‌زمان و با حضور حداکثری مردم و برگزاری مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی ازجمله انتخابات، یادواره‌های شهدا، پیاده‌روی خانوادگی از دیگر طرح‌هایی بوده است که در این مدت انجام‌شده است.

برزگر همچنین از پیگیری ساخت‌وسازهای داخل روستاها و خارج از حریم شهر توسط شرکت تعاونی همیاران خبر داد و اذعان کرد: حل مشکل پسماند و زباله‌های روستاها نیز توسط عوامل شرکت تعاونی دهیاران پیگیری شد که به رضایت صددرصدی مردم در سال 97 در این زمینه انجامید.