فرماندار يزد خواستار شد:

همكاري بيش از پيش مسئولان مالياتي با شركت ها و بنگاه هاي تجاري حامي ورزش

فرماندار يزد در ديدار با مديركل امور مالياتي استان به موضوع مشاركت و هزينه كرد بخش خصوصي در ورزش اشاره كرد و خواستار همكاري بیش‌ازپیش مسئولان مالياتي با شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاري حامي ورزش شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، فرماندار يزد، معاون برنامه‌ریزی، اداري و مالي فرماندار، معاون فني و عمراني فرماندار و رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان يزد با مديركل امور مالياتي استان ديدار و گفتگو كردند.
فرماندار يزد در اين جلسه بابیان اينكه کشورهای درحال‌توسعه و توسعه‌یافته از طريق ماليات بخش بزرگي از اعتبارات خود را تأمین می‌کنند؛ اظهار داشت: اهميت بحث ماليات و نحوه وصول آن در كشور بر هيچ فردي پوشيده نيست.
«مصطفي سالاري» ابراز اميدواري كرد با اطلاع رساني مطلوب و مؤثر از چگونگي هزينه كرد مالیات‌های اخذشده و همچنين تأثیرات پرداخت به‌موقع و واقعي ماليات در امور جاري كشور؛ روند مشاركت تولیدکنندگان، اصناف و بازاريان در پرداخت‌های مالياتي فراهم شود.
وي به موضوع پرداخت سهم شهرداری‌ها از ماليات بر ارزش‌افزوده اشاره و كرد و تصريح كرد: گزارش‌های رسيده از پرداخت به‌موقع سهم شهرداري حكايت دارد كه مفروض است از مسئولان اداره كل مالياتي تشكر شود.
فرماندار يزد در پايان سخنانش بابیان اينكه شايسته است مشكلات مالياتي صنف طلافروش يزد مرتفع شود؛ از مديركل امور مالياتي خواست تا همکاری‌های قانوني و لازم را با صنوف داشته باشد.
در ادامه اين جلسه مديركل امور مالياتي استان نيز بابیان اينكه ماليات بر اساس قانون وصول می‌شود تأکید كرد: درحال‌حاضر بخش زيادي از مالیات‌ها بر اساس سیستم‌هایی نوين اجراشده در واحدها و شرکت‌های تجاري تعيين و اخذ می‌شود كه ضريب اختلافات را كاهش داده است.
«منوچهر اسدي» تصريح كرد: تعيين ماليات بر اساس مستندات موجود و ارائه‌شده از سوي صاحبان مشاغل و صنوف تعيين می‌شود و هرچه اين مستندات گويا و کامل‌تر باشد، كار سريع تر و با رضايتمندي بيشتري انجام مي شود.
وي در مورد مشكلات مالياتي صنف طلافروش در يزد نيز گفت: در حال بررسي و پيگيري هستيم و اميدواريم در آينده نزديك خبرهاي خوشي در اين رابطه اعلام شود.
مديركل امور مالياتي استان يزد در پايان با اشاره به اينكه مشاركت شرکت‌هایی تجاري و صنوف در ورزش و ارتباط آن به مباحث مالياتي منوط به آنچه در ماده 172 قانون ماليات آمده است سعي در همكاري و هماهنگي لازم وجود دارد.
گفتني است در اين جلسه هريك از حاضرين به بيان دیدگاه‌های خود در خصوص مباحث مالياتي پرداختند.