در راستاي طرح پويش رسانه اي خانواده؛

همايش بصيرت، عشق، آينده روشن برگزار شد

در راستاي طرح پويش رسانه اي خانواده و گراميداشت روز ملي خانواده،‌همايش بصيرت، عشق، آينده روشن ويژه دختران بالاي 15 سال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " خديجه نجفي " در ابتداي اين همايش گفت: هدف برگزاري اين همايش افزايش آگاهي با مسائل پيش از ازدواج، ارتباط دختر و پسر، عشق هاي كاذب و آشنايي با معيارهاي اصيل اخلاقي و اسلامي در امر ازدواج بوده است.

 با اشاره به اهميت و ضرورت توجه به مسائل پيش از ازدواج اظهار داشت: ايران به عنوان يك كشور در حال توسعه محسوب مي شود و لذا جنبه هاي گوناگون زندگي فردي و اجتماعي مردم نيز دچار تغيير و تحولات اساسي شده است.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد با بيان اينكه با توجه به وضع موجود در موضوع ازدواج نيز تغييراتي صورت پذيرفته است افزود: افزايش ميانگين سن ازدواج، تغيير ديدگاه هاي جوانان، تغيير ارزشهاي و هنجارها در امر ازدواج و ... از مهمترين مباحثي است كه در امر ازدواج تغيير كرده است.

وي خاطرنشان كرد: در فرهنگ و تمدن ايران زمين به معيارهايي نظير اصالت، نجابت،‌ايمان، كفويت در اعتقادات ديني، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در امر ازدواج تأكيد شده است.

" نجفي " در پايان تصريح كرد: در دنياي امروز با توجه به گسترش رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي برخي از دختران و پسران در امر ازدواج به معيارهاي غربي توجه دارند كه اين خود باعث شده تا با افزايش آمار طلاق در جامعه مواجه باشيم.

اجراي سرود توسط گروه سرود ناشنوايان،‌ نمايش طنز خانواده،‌ برگزاري مسابقه،‌ مديحه سرايي در وصف حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.