فرماندار يزد در جمع روسا و دبيران هیئت‌های ورزشي شهرستان:

نگاه دولت تدبير و اميد به ورزش بانوان مثبت است/ شوراي عالي ورزش شهرستان يزد تشكيل می‌شود

فرماندار يزد در نشست هم‌اندیشی روسا و دبيران هیئت‌های ورزشي شهرستان بابیان اينكه دولت تدبير و اميد توجه ویژه‌ای به مقوله ورزش بانوان دارد؛ اظهار داشت: معتقديم لازم است فضا و زمان مناسب براي ورزش بانوان فراهم شود.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست هم‌اندیشی مسئولان هیئت‌های ورزشي شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري، رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان و جمعي از مسئولين هیئت‌های ورزشي برگزار شد.
فرماندار يزد در اين جلسه بابیان اينكه کم‌تحرکی و تغذيه نامناسب افراد اهميت ورزش را در بازه زماني فعلي دوچندان كرده است؛ گفت: آسیب‌های اجتماعي در حال افزايش است و ازاین‌رو می‌طلبد تا با ايجاد جاذبه مناسب براي تمام افراد به‌ویژه جوانان و نوجوانان، آن‌ها را به سمت ورزش و تفريحات سالم سوق دهيم.
«مصطفي سالاري» با اشاره به‌ضرورت ترويج ورزش در مدارس تأکید كرد: يكي از روش‌هایی كه می‌تواند در شناخت استعدادهای ورزشي جوانان و نوجوانان مفيد باشد جدي گرفتن بحث ورزش در مدارس است كه خوشبختانه تا حد قابل قبولي محقق شده است.
وي بابیان اينكه شهرستان يزد نيازمند افزايش سرانه فضاي ورزشي است؛ تصريح كرد: در حال حاضر سرانه فضاي ورزشي در اختيار اداره ورزش و جوانان شهرستان 27 سانتيمتر مربع است كه با توجه به امكانات و فضاهاي ورزشي ادارات و ساير دستگاه‌های اجرايي شهرستان و بخش خصوصي، اين عدد تا دو برابر افزايش می‌یابد.
سالاري خاطرنشان كرد: ضرورت دارد از ظرفیت‌های ورزشي موجود در ادارات شهرستان استفاده حداكثري شود و اين امر با هماهنگی‌ها لازم بين دستگاه‌های اجرايي شهرستان امکان‌پذیر است.
تشكيل شوراي عالي ورزشي شهرستان يزد
فرماندار يزد در بخش ديگري از سخنانش از راه‌اندازی شوراي عالي ورزش شهرستان يزد خبر داد و افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها و قوانيني كه وجود دارد به‌زودی شوراي عالي ورزش متشكل از دستگاه‌های اجرايي مرتبط تشكيل و تصميمات لازم براي بهبود وضعيت ورزش شهرستان در اين شورا با همفکری و مشورت اتخاذ شود.
وي بابیان اينكه سعي در بهبود اعتبارات ورزشي شهرستان داشته‌ایم، ابراز اميدواري كرد با پيگيري مسئولان اداره ورزش و جوانان شهرستان نسبت به جذب اعتبارات ملي اقدام شود.
سالاري با اشاره به اينكه هیئت‌های ورزشي جذب اعتبار را به دريافت بودجه از دولت محدود نكنند؛ افزود: جذب ساير منابع ازجمله حاميان و خيرين ورزشي می‌تواند تا حد قابل‌توجهی مشكل اعتباري را در هیئت‌های ورزشي حل‌وفصل كند.
فرماندار يزد در ادامه به نقش رسانه‌ها در بحث ورزش اشاره كرد و عنوان داشت: با توجه به تأثیرگذاری نقش مهم رسانه‌ها، استفاده از نظرات كارشناسان اين بخش و همچنين مشاركت گرفتن از آنان می‌تواند در موفقيت بیش‌ازپیش فرهنگ‌سازی لازم براي ورزش مؤثر واقع شود.
عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد در بخش پاياني سخنان خود با تأکید بر دوري از حواشي در ورزش گفت: برنامه‌ریزان ورزش شهرستان اقدامات خود را در آرامش كامل به‌پیش ببرند و از ورود به مسائل حاشیه‌ای كه سبب دوري از هدف اصلي كه همان ارتقا و فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش است پرهيز كنيم.
در اين جلسه رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان يزد در سخناني به ارائه گزارشي پيرامون طرح رتبه‌بندی هیئت‌های ورزشي شهرستان پرداخت و افزود: در شهرستان يزد بيش از 33 هیئت ورزشي فعال داريم كه از اين تعداد 10 هیئت ورزشي در سطح عالي و مابقي در رده متوسط، ضعيف و تازه تأسیس قرارگرفته‌اند.
«ابوالفضل فتح‌آبادی» خواستار همكاري و توجه بیش‌ازپیش ساير دستگاه‌های اجرايي شهرستان به امر ورزش شد و تأکید كرد: طبق قانون ادارات دولتي می‌توانند بخشي از بودجه خود را در امر ورزش صرف كنند كه اميدواريم با حمايت فرماندار شهرستان اين امر محقق شود.
گفتني است در ابتداي اين جلسه روسا و دبيران هیئت‌های ورزشي شهرستان يزد به ارائه گزارشي از اقدامات انجام‌شده پرداخته و به‌منظور بهبود اين امر نظرات و پیشنهاد‌هاي خود را مطرح نمودند.