سرپرست فرمانداري يزد؛

نياز مراكز نگهداري معلولين به حمايت خيرين احساس می‌شود

عباس حيدري در بازديد از مركز نگهداري كودكان ذهني «تلاش» زارچ گفت: مراكز نگهداري معلولين براي بهبود شرايط و ارائه خدمات مطلوب‌تر نيازمند حمايت خيرين است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ سرپرست فرمانداري يزد با همراهي معاونين هماهنگي امور عمراني، برنامه‌ریزی و توسعه و بخشدار زارچ از مركز نگهداري كودكان ذهني «تلاش» ديدن كرد.

«عباس حيدري» در جريان اين بازديد گفت: نیاز است پیشگیری و مراقبت‌ها به‌صورت جدی برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم با آگاهی بیشتر خانواده‌ها و همچنين آزمایش‌های پيش از ازدواج، تعداد معلولین جامعه را به حداقل كاهش دهيم.

وي مرکز نگهداری معلولان و کودکان کم‌توان ذهنی را اقدامي ارزشمند دانست و اظهار كرد: انجام برنامه‌های گفتاردرمانی، توان‌بخشی و جسمی و حرکتی می‌تواند ضمن كاستن از مشكلات اين قشر افزايش پتانسیل‌های معلولين را به دنبال دارد.

سرپرست فرمانداري يزد در گفتگو با مدیران و مربیان اين مركز تصريح كرد: مراكز نگهداري معلولين براي بهبود شرايط و ارائه خدمات مطلوب‌تر نيازمند حمايت خيرين است.

مدير اين مركز نيز در صحبت‌های خود با اشاره به فعاليت معلولين زارچي گفت: در مركز تلاش معلولين نسبت به تهيه انواع صنایع‌دستی با بهره‌گیری از پارچه‌های ضايعاتي و همچنين توليد انواع محصولات با استفاده از ترمه اقدام می‌کنند.

 وي افزود: متأسفانه كمبود فضاي آموزشي و همچنين مشكلات مالي در تأمین مواد اوليه و عرضه محصولات توليدي و پرداخت بيمه براي معلولين اين مركز وجود دارد كه در صورت حمايت و همكاري خدمات اين مركز ارتقا می‌یابد.

 گفتنی است در مركز تلاش 35 معلول کم‌توان ذهنی نگهداری می‌شوند كه توسط مربيان، آموزش‌های متناسب و مؤثر در جهت بهبود وضعيت زندگي به آن‌ها داده می‌شود.