فرماندار يزد تأکید كرد:

نياز به فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت و درمان

فرماندار يزد در نشست شوراي سلامت شهرستان با اشاره به اينكه مبحث بهداشت و درمان يكي از سه اولويت مهم دولت است؛ اظهار داشت:اقدامات زيرساختي در حوزه بهداشت و درمان انجام‌شده و امروزنياز به فرهنگ‌سازی عمومي در اين بخش است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست شوراي سلامت شهرستان با حضور فرماندار يزد، معاون سياسي و اجتماعي فرماندار، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي(ره) و جمعي از مديران شهرستان برگزار شد.
«مصطفي سالاري» در اين جلسه بابیان اينكه يكي از برنامه‌هایی كه توسط دولت تدبير و اميد در كشور اجراشده و مردم ثمرات آن را به عينه ديده اند، طرح تحول سلامت است؛ تأکید كرد: اميدواريم روند بهبود وضعيت در بخش بهداشت و درمان ادامه داشته باشد و به نتايج مطلوب‌تری منجر شود.
وي تصريح كرد: در حال حاضر  و پس از اقدامات زيرساختي دولت در اين حوزه نياز به فرهنگ‌سازی عمومي در جامعه حس می‌شود تا با آگاه‌سازی مردم و تغيير سبك زندگي آنان اصل پيشگيري از بیماری‌ها محقق شود. 
سالاري بابیان اينكه فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت و درمان نيازمند برنامه‌ای بلندمدت است؛ خاطرنشان كرد: ضرورت دارد كودكان و نوجوانان از سنين پايين با مقوله بهداشت و درمان آشنا شوند تا در سنين بزرگ‌سالی بادانش كافي نسبت به خود مراقبي اقدام كنند.
عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد با مخاطب قرار دادن دستگاه‌های اجرايي شهرستان عنوان كرد: همه دستگاه‌های اجرايي موظف هستند برنامه‌ها و اقدامات خود را منطبق با برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان به‌پیش ببرند و در صورت نياز داراي پيوست سلامت باشند.
فرماندار يزد در پايان سخنانش با اشاره به تفاهم منعقدشده با دانشگاه علوم پزشكي پيرامون ساخت مراكز بهداشتي و درماني جديد در شهرستان يزد تأکید كرد كه با همكاري و دانشگاه علوم پزشكي و پیگیری‌های مركز بهداشت شهرستان اين مهم نيز با سرعت و همراهي بيشتري صورت پذيرد.