نمایشگاه عرضه محصولات خانگی بانوان یزد گشایش یافت

نمایشگاه عرضه محصولات خانگی بانوان توانمند یزد دوشنبه شب با حضور فرماندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و دیگر مسوولان در محل نمایشگاه دائمی محصولات بهزیستی واقع در خیابان سید گلسرخ گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد: "سید محمد رستگاری" فرماندار یزد در آیین گشایش این نمایشگاه  گفت: تلاش ما بر این است در حوزه بانوان هم افزایی ایجاد کنیم و با تعامل و همکاری هم دستگاهها ظرفیت و پتاسیل های بخش غیر دولتی به ویژه بانوان به جامعه معرفی شود.

سید محمد رستگاری با بیان اینکه بانوان کارآفرین نقش مهمی در سند چشم انداز توسعه کشور و جامعه دارند افزود: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها نقش مهمی در معرفی توانمندی بانوان و همچنین تقویت این ظرفیت‌ها در جامعه دارد.

وی اظهار داشت: نمایشگاه یاد شده که با مشارکت و همکاری زنان کارآفرین ومشاغل خانگی و همکاری ادارات ایجاد شده است، زمینه هایی را برای ورود خلاقیت و استفاده بانوان بویژه زنان سرپرست خانوار ایجاد کرده است

سید محمدرستگاری بر تدوام برگزاری  اینگونه نمایشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در آمد این نمایشگاه هرجند اندک باشد اما می تواند در اقتصاد خانواده نقش بسزایی داشته باشد.

تاکید بر معرفی توانمندی‌های بانوان

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد هم در این مراسم گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌های نقش مهمی در معرفی توانمندی‌های بانوان  و فروش محصولات تولیدی آنها دارد و در اقتصاد خانوارها نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.

فاطمه دانش یزدی افزود: نیاز است که بانوانی که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می کنند  فضای به صورت نمایشکاه دائمی برای عرضه محصولات آنها فراهم شود که در این راستا حمایت های فرمانداری یزد را می طلبد.

وی اظهار داشت: مشاغل خرد و خانگی برای ارائه محصولات خود به حمایت بخش دولتی نیاز دارند زیرا  موجب رونق تولید و اشتغالزایی می شود.

دانش یزدی خاطر نشان کرد: برای ارتقاء کیفیت محصولات خانگی بانوان ، بازاریابی و  برند سازی آنها با اتاق بازرگانی مذاکرتی صورت گرفته که قرار است دوره آمورشی برگزار شود.

وی تصریح کرد:باید از تمامی ظرفیت ها برای رونق اقتصادی در بخش کارآفرینی بانوان استان استفاده شود.

برپایی نمایشگاه در قالب ۵۵ غرفه

مدیر اجرایی نمایشگاه عرضه محصولات خانگی بانوان توانمند یزد هم گفت: در این نمایشگاه ۵۵ غرفه از محصولات خانگی بانوان در زمینه مختلف اعم از شیرینی جات، ترمه دوزی ، پوشاک، صنایع دستی و کار با چوب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

اعظم افشاری افزود: محصولات نمایشگاه با نازلترین قیمت و با کیفیت بسیار خوب برای شهروندان عرضه می شود.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت از بانوان و  مشاغل خانگی ، معرفی محصولات این قشر و ترویج فرهنگ کارآفرینی و کار در منزل بیان کرد و تصریح کرد: تا کنون ۶ نمایشگاه در زمینه محصولات تولیدی بانوان در سطح شهر یزد برپا شده است و قصد داریم آن را به یک نمایشگاه دائمی تبدیل کنیم .

افشاری برنامه های فرهنگی و مذهبی ، مسابقات ورزشی ،مشاوره خانواده و پزشکی و اندازه گیری  فشار خون  از جمله برنامه جنبی نمایشگاه مذکور بیان کرد و افزود: نمایشگاه یاد شده به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید عموم دایر است.

منبع خبر :خبرگزاری ایرنا یزد