فرماندار يزد در بازديد از نمايشگاه توانمندي روستاييان سراسر كشور:

نمايشگاه محل مناسبي براي ارائه محصولات فرهنگي و ميراث دستي جامعه روستايي است

فرماندار يزد گفت: برگزاري نمايشگاه توانمندي روستاييان سراسر كشور جایگاه خوبی است برای معرفي وعرضه آن چیزی که به عنوان محصولات فرهنگی و میراث دستی جامعه روستايي مي باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، فرماندار يزد به همراه معاون فني و امور عمراني فرمانداري، بخشدار مركزي و مديرعامل شركت تعاوني همياري دهياري هاي شهرستان يزد از نخستين نمايشگاه توانمندي هاي روستاييان سراسر كشور بازديد نمود.

" محمود شاكري شمسي " در اين بازديد در مصاحبه با خبرنگار صداي مركز يزد با تقدير از صدا و سيماي مركز استان يزد در پوشش مناسب اخبار و رويدادهاي اين نمايشگاه اظهار داشت: برگزاري اولين نمايشگاه توانمندي هاي روستاييان سراسر كشور يك رويداد بسيار بزرگي بود، كه با همت معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم كشور در تهران برگزار شد.

فرماندار يزد افزود: در اين نمايشگاه كلكسيوني از مجموعه فرهنگ ها، آداب و سنن مردم ايران زمين به نمايش درآمده است كه شهرستان هاي ده گانه استان يزد نيز به تبع آن در اين نمايشگاه توانستند به معرفي جاذبه هاي گردشگري، صنايع دستي و محصولات توليدي روستاها بپردازند.

وي خاطرنشان كرد: برگزاري اين نمايشگاه محمل و جایگاه خوبی است برای معرفي وعرضه آن چیزی که به عنوان محصولات فرهنگی و میراث دستی جامعه روستايي مي باشد.

" شاكري شمسي " با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان سال خوش آمد به يزد تصريح كرد: حضور فعال يزدي ها در اين نمايشگاه مي توانند زمينه جذب و حضور ساير هموطنانمان را در يزد در سال آينده فراهم آورد.

فرماندار يزد با تقدير از اقدام ارزشمند دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري در ساخت ماكت خانه تاريخي روستايي يزد در نمايشگاه افزود: در حال حاضر جهان به سمت پسا مدرنيسم و بازگشت به آداب و رسوم گذشته در حركت است و ساخت اين ماكت به عنوان يكي از نمادهاي يزد در همين راستا است كه توانسته علاقه مندان زيادي را خود جذب كند.

" شاكري شمسي " بر فراهم نمودن زمينه هاي لازم براي جذب گردشگران اعم از داخلي و خارجي تأكيد كرد و افزود: در حال حاضر استان يزد با وجود كمبود منابع آب و افزايش آلايندگي ها نياز دارد تا بيشتر به توسعه صنعت گردشگري به عنوان يك صنعت سبز و پردرآمد بپردازد.

فرماندار يزد در پايان با تقدير از برگزار كنندگان اين نمايشگاه افزود: خوشبختانه در مدت كوتاه با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته در معاونت هماهنگي امور عمراني و دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري مشاركت شهرستان هاي استان يزد در اين نمايشگاه پر رنگ بوده و مورد توجه بازديد كنندگان از غرفه هاي يزد شده است.

لازم بذكر است نخستين نمايشگاه توانمندی‌های روستاييان كشور با عنوان «روستا، كانون توليد و ارزش‌آفرینی» از 14 تا 18 مهرماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار شده است.

گفتني است در اين نمايشگاه از هر شهرستان استان يزد، يك غرفه به معرفي آثار تاريخي، گردشگري، صنایع‌دستی، ‌توليدات و به‌طورکلی توانمندي روستاييان پرداخته و جدا از آن، يك غرفه فروش نيز برپاشده بود.

همچنين با تلاش خبرنگار صداي مركز يزد، براي اولين بار توانمندي هاي روستاييان استان يزد در شبكه هاي ساير استان هاي كشور نيز بيان شده است.