فرماندار يزد تأكيد كرد؛

نقش تأثيرگذار زنان در كاهش شكاف بين نسلي ميان والدين و فرزندان

فرماندار يزد اظهار داشت: در زمينه كاهش شكاف بين نسلي نقش مادران در اجتماعي كردن فرزندان و نهادينه ساختن فرهنگ و ارزشهاي جامعه براي کودکان،نوجوانان وجوانان تأثير گذار و مهم است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي در مراسم تجليل از بانوان شاغل در فرمانداري با تبريك ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن افزود: با ظهور اسلام زنان نيز شخصيت از دست رفته خود را باز يافته و بار ديگر در عرصه هاي مختلف اجتماع نقش آفرين شده اند و از اينرو مذهب تشيع نيز نه تنها زنان را از صحنه زندگي اجتماعي طرد نمي‏كند، بلكه آنان را در جامعه در جايگاه رفيع انساني قرار مي دهد.

فرماندار يزد در ادامه با اشاره به نقش آفريني زنان ايران اسلامي در صحنه هاي مختلف اظهار داشت: زنان ايران اسلامي در مبارزات عليه رژيم طاغوت و جنگ تحميلي دوشادوش مردان در صحنه حضور داشته اند و اگر صبر و بردباري مادران و زنان در پشت جبهه و حتي خط مقدم جبهه نبود قطعاً اين توفيقات بدست نمي آمد.

وي با تأكيد به اينكه زنان بعد از انقلاب نيز در نقشهاي اجتماعي كه حضور داشته اند منشاء خير و بركات بوده اند خاطرنشان ساخت: حضور زنان در مراكز علمي، آموزشی وپژوهشی كشور نشانگر وجود استعدادها و توانايي هايي در بين اين قشر است، كه مي تواند در عرصه هاي مختلف تأثيرگذار باشند.

شاكري شمسي در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه سيره، روش و شخصيت حضرت زهرا (س) به عنوان يك الگو نه تنها براي زنان بلكه براي تمامي بشريت مي باشد اضافه كرد: ازدواج آسان،‌ تقسيم كار و برقراري آرامش در منزل، تربيت فرزندان، ‌همسرداري، ‌همراهي حضرت رسول اكرم (ص) و حضرت علي (ع) و ايفاي نقشهاي اجتماعي و سياسي با توجه به شرايط جامعه، از جمله ابعاد شخصیتی آن بزرگوار است.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه متأسفانه در جامعه امروز شاهد شكاف بين نسلي ميان والدين و فرزندان هستيم اظهار داشت: در اين زمينه نيز نقش مادران در اجتماعي كردن فرزندان و نهادينه ساختن فرهنگ و ارزشهاي جامعه براي کودکان،نوجوانان وجوانان تأثير گذار و مهم است.

شاكري شمسي در پايان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداري در طول يكسال گذشته گفت: ما انتظار داريم تا همشهريان، صاحب نظران و حتي همكاران فرمانداري عملكرد را نقد كنند تا بتوانيم با استفاده از اين انتقادات سازنده در آينده حركت توسعه و پيشرفت شهرستان سريعتر و مناسبت تر ادامه يابد.

IMG_6656_resize.jpg IMG_6670_resize-1.jpg IMG_6681_resize-1.jpg IMG_6625_resize.jpg IMG_6687_resize.jpg IMG_6707_resize.jpg