رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد؛

نقش اصلی در رشد و توسعه جامعه را آموزش و پرورش به عهده دارد

شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با دستوركار پروژه مهر به رياست سرپرست فرمانداري يزد و با حضور جعفري معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري، مديران ناحيه يك و دو آموزش و پرورش شهرستان يزد و ساير اعضاي شورا،تشكيل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، 'عباس حیدری' عصردوشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با بیان اینکه مهمترین رکن اساسی کشور، آموزش و پرورش است افزود: توجه كافي به آموزش و پرورش و فرهنگيان مي تواند بسياري از معضلات و مشكلاتي كنوني كشور را كاهش دهد و در كنار آن تربیت صحيح و كارآمد و دانش آموزان که آینده سازان و سرمایه هاي  اصلي کشور هستند توسط آموزش و پرورش مي تواند باعث كاهش بسياري از مشكلات كشور باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که حرف اول را در تامین نیروی انسانی جامعه میزند، تربیت کننده نسل آینده است و مسلما تربيت نادرست نسل آينده هزينه هايي جبران ناپذير براي جامعه و كشور در پي خواهد داشت .

حیدری با بیان اینکه فراگيري علم و دانش باید همراه با تهذیب، تربیت اخلاقی و تزکیه نفس باشد تا بتواند برای جامعه مفید واقع شود تصریح کرد: همه مدیران و معلمان، نقش موثري در تربیت فرزندان این کشور دارد بنابراین لازم است دغدغه های فرهنگیان رفع شود تا این قشر زحمتکش، بدون دغدغه به امر خطیر تعلیم و تربیت بپردازند.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با بیان این‌که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، افزود: دشمن قسم خورده ایران اسلامی رسماً‌ اعلام کرده که مانع برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران مي شود لذا بايد به هوش باشيم و بپذيريم كه لازمه ساختن و پيشرفت ایران اسلامی اين است‌ كه همه مردم كشور اعم  از هر قشر و سلیقه سیاسی با  مقدم داشتن منافع ملي و کنار گذاشتن منافع شخصی و حزبی خود برای توسعه شهر،‌استان و کشورشان خدمت کنند.

حيدري ضمن قدرداني از اقدامات خيرين مدرسه ساز، هدفمند کردن جذب مشارکت خیرین و برنامه‌های توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت‌های علمی و آموزشی را ضروری دانست و بیان کرد:‌ توسعه امروز کشور در حوزه‌های مختلف به هم‌افزایی بیش از پیش نیاز دارد.

سرپرست فرمانداري با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد اتحاد و همبستگی ملی، تأکید کرد: همان طور که رهبرمعظم انقلاب بیان کردند،‌ما برای مقابله با توطئه دشمنان دین و نظام اسلامی و ايادي آنها در كشورهاي همسايه، هیچ راهی جز همدلی،‌ همبستگی و وفاق نداریم و توسعه کشور  مستلزم گذشتن از منافع شخصی و ایثار است.

حیدری توجه به دانش آموزان محروم را ضروری دانست و افزود: باید در کنار نهادهای حمایتی در رفع مشکلات دانش آموزان گام برداشت تا آنها بدون دغدغه بتوانند به تحصیل بپردازند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: پروژه مهر، برنامه ای است که خاص آموزش و پرورش نیست بلکه همه آحاد جامعه را درگیر می کند.

منصور ارجمندی افزود: ستاد پروژه مهر از 15 تیرماه سالجاری در همه ادارات و نواحی آموزش و پرورش تشکیل شده و برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

در سال تحصیلی گذشته 239 هزار دانش آموز در یکهزار و 500 مدرسه مشغول به تحصیل بودند.