فرماندار یزد خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در حاشیه بازدید از اداره کل غله استان و کارخانه آرد روشن یزد با بیان اینکه گندم و نان به عنوان یک کالای استراتژیک بوده و از حساسیت خاصی برخوردار است افزود: بحث نان یکی از مهمترین مقوله هایی بوده است که از ابتدای سالجاری در فرمانداری یزد مورد پیگیری قرار گرفته و کارگروه بهبود کیفیت نان در شهرستان یزد به صورت فعال مسئولیت هماهنگی و نظارت بر کار را پیگیری می نماید.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه در زمینه تأمین گندم و تولید آرد با مشکل خاصی روبرو نیستیم خاطر نشان کرد: باید با تعامل مناسب و همراهی دستگاههای ذیربط نظارت و کنترل بر کیفیت پخت نان در یزد افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در مقطعی بعد از اجرای مرحله اول قانون هدفمند سازی یارانه ها، کیفیت نان در سطح استان و شهرستان یزد بهبود یافت اما با گذشت زمان از كيفيت آن كاسته شده و در حال حاضر در بعضي از واحدهای خبازی شاهد عرضه نان با کیفیت پایین هستیم.

شاکری شمسی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در بخش سلامت سرمایه گذاری قابل توجهی کرده و نگاه ویژه ای دارد گفت: در شهرستان نیز بحث سلامت در اولویت کاری است و در زمینه تولید نان نیز دستگاههایی همچون مرکز بهداشت ، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه و ... باید بر عرضه نان به صورت کاملاً بهداشتی نظارت داشته باشند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با تأکید به اینکه آموزش نقش مهم و تعیین کننده ای در بهبود و ارتقای کیفیت نان را دارد تصریح کرد: با برگزاری دوره های تئوری و عملی آموزش مهارت های پخت نان، می تواند در  راستای افزایش کیفیت نان تولیدی استان و تولید نان بهداشتی و سالم، مطابق با ذائقه و سلیقه های مردم تأثیر گذار باشد.

فرماندار یزد اضافه کرد: واقعی کردن قیمت های انواع نان تولیدی در استان از دیگر عواملی است که در ارتقاء کیفیت نان عرضه شده می تواند موثر باشد.

وی به کارگیری سیاست تشویق و تنبیه در بالا بردن کیفیت پخت نان مثمر ثمر دانست و افزود: دستگاه های ذیربط باید ضمن نظارت و ارزیابی عملکرد به صورت مستمر، واحدهای خبازی که نان با کیفیت عرضه می کنند را مورد تشویق قرار داده و با متخلفان برخورد قانونی نمایند.

شاکری شمسی در پایان خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تولید آرد و نان شد و تأکید کرد: باید انگیزه لازم برای سرمایه گذاری و مشارکت بخش غیر دولتی در فرآیند تولید نان بیش از پیش افزایش یابد.