معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد:

نظارت بر سازمان های مردم نهاد با هدف ارتقاء کیفیت فعالیت های آنان صورت می پذیرد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد گفت: از ابتدای سالجاری سازمان های مردم نهاد شهرستان یزد با هدف ارتقاء کیفیت فعالیت و برنامه های آنان صورت می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، مصطفی سالاری در بازدید از موسسه خیریه مقربین یزد با بیان اینکه وجود سازمانهاي مردم نهاد در جامعه بیانگر حضور مردم ايران در عرصه هاي مختلف اجتماعي است افزود: سمن ها به عنوان حلقه ارتباطی میان دولت و مردم و بازوان توانمند نظام در عرصه های اجتماعی محسوب می شوند که دولت نیز می تواند در امورات اجرایی و مدیریتی از این نهادها به عنوان یک اتاق فکر مناسب بهره مند شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با اشاره به پیشینه سازمان های مردم نهاد در کشور اظهار داشت: سابقه تأسیس سازمانهای مردم نهاد در دنیا به حدود 80 سال گذشته باز می گردد ولی این سازمان ها در کشور ما از دیر باز تاکنون در قالب هیأت ها، صندوق های قرض الحسنه و ...در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت بوده اند.

وی از حمایت جدی دولت تدبیر و امید از سازمان های مردم نهاد خبر داد و گفت: دولت یازدهم در واگذاری امور مردم به خود مردم، اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی و کاهش تصدی گری مصمم بوده و از هر تلاشی برای آماده سازی شرایط حضور مردم در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... دریغ نخواهد کرد.

سالاری با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری سازمان های مردم نهاد شهرستان یزد با هدف ارتقاء کیفیت فعالیت و برنامه های آنان صورت می پذیرد خاطر نشان ساخت: امیدواریم در سالجاری با نظارت مستمر بر سمن ها ضمن حمایت و تعامل بیشتر،در نتیجه شاهد افزایش کمی وکیفی برنامه ها و فعالیت های آنان باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با برشمردن تهدیدها، فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف در حوزه فعالیت‌های این سازمان‌ها، خاطرنشان کرد: حمایت از توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در تسهیل مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی دارد.

شايان ذكر است موسسه خيريه مقربين در زمينه هاي امور خيريه و عام المنفعه ، رفاه اجتماعي،‌حمايت از نيازمندان، مساعدت در امر ازدواج جوانان و تشكيل خانواده ، برگزاري دوره هاي‌آموزشي فعاليت مي نمايد.