نشست هماهنگی پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در زارچ برگزار گردید

نشست هماهنگی پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در زارچ روز دوشنبه 23 مهرماه با حضور "عرشیان" بخشدار زارچ ، "حوتی نژاد" معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، "سرداری" سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش زارچ و دهیاران و اعضای شورای اسلامی محمدآباد و اله آباد در محل بخشداری زارچ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، در ابتدای نشست " عرشیان "بخشدار زارچ برضرورت توجه به کتاب و کتابخوانی تاکید و گزارشی  از فعالیت های انجام شده در حوزه کتاب در بخش ارائه نمود.

وی اظهار داشت : برای رسیدن به جامعه ای متعالی باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نهادینه شود و از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در این زمینه استفاده شود.

در ادامه "حوتی نژاد" معاون فرهنگ و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره طرح های متنوع کتابخوانی اظهار داشت: در زمینه سخت افزاری و امکانات کتابخانه ای و تعدادکتاب موجود در کتابخانه ها  استان یزد در وضعیت مناسبی  قرار دارد و ما باید برای شکل گیری جریان کتابخوانی و حضور افراد و اقشار مختلف مردمی برای مطالعه تلاش نماییم.

وی بیان داشت : در این راستا جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود و برای شرکت در این جشنواره ، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل ارشاد یزد افزود:بر اساس فراخوان پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب علاقمندان می ‌توانند تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷، آثار، مستندات و برنامه‌ های خود را به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال نمایند.

این مقام مسئول اظهار داشت : مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد و در هر برنامه اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی‌شده، باید اهداف ، شیوه اجرا ، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه آن مشخص شود.

"حوتی نژاد" تاکید کرد: برای شرکت در این جشنواره ضروری است مجموعه فعالیت‌ها ، برنامه‌ها ، مدارک و مستندات با امضای دهیار ، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب‌خوانی به همراه برگه‌های تکمیل‌شده به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.

در این جلسه فرم های شرکت در جشنواره در اختیار اعضاء قرار گرفت و اهداف و نحوه ارائه فعالیت ها توسط معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی تشریح و به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ داده شد.