نشست خبری فرماندار یزد به مناسبت هفته دولت برگزار شد

رستگاری در این نشست در بخشی از اظهاراتش با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی، محور جلسات را شرکت های دانش بنیان دانست .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، در ادامه نشست خبری فرماندار یزد در آغاز هفته دولت، "سید محمد رستگاری" فرماندار یزد، با اشاره به دغدغه مردم در زمینه ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی گفت: به نظر می‌رسد تاکنون حرکت منسجم و ساماندهی شده‌ای تعریف نشده لذا امسال در جلسات متعدد با دستگاه‌های مرتبط و بعد از یک سری نشست‌ها و برنامه‌ریزی برای بحث ساماندهی، طرحی ارائه شد که شرح وظایف دستگاه‌ها و همه اقشار مردم را در بر می‌گیرد و در تحقق این امر همراهی تک تک شهروندان را می‌طلبد.

رستگاری با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی محلات در بحث سکونت، کمیته واحدهای تولیدی در زمینه حضور اتباع در  واحدهایی مثل کوره ها، میوه و تره بار و گلخانه ها و ...، کمیته روستایی، امنیتی و انتظامی، کمیته ارزیابی که اندیشه ورز است گفت: ساماندهی اتباع یعنی حقوق اتباع مجاز به رسمیت شناخته می شود اما با اتباع غیرمجاز به صورت قانونی برخورد و با همه ظرفیت ها سعی می کنیم از شهر و دیار خود طرد کنیم.

رستگاری با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی، محور جلسات را شرکت های دانش بنیان دانست و  از اجرای طرح پیشگیری و کاهش سرقت در شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر در بخش مرکزی شش دوربین نصب شده و ۱۲۰ دوربین نظارتی در حال نصب است، در بخش زارچ در روستاها ۱۹ دوربین نظارتی نصب شده، بافت تاریخی نیز از سوی شهرداری ۲۹ دوربین و ۲۲ دوربین توسط میراث نصب شده است.

ساماندهی بازار یزد و مجموعه امیرچقماق و زیباسازی فضای این مجموعه، تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد و دغدغه مردم شاهدیه و زارچ در زمینه مشکلات ناشی از این تصفیه خانه، و کمربند فضای سبز شهری از دیگر مباحثی بود که فرماندار یزد به آن اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال ۹۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳۷ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۷۰ پروژه با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان و ۲۲ پروژه روستایی و اعتبار ۲۶ میلیاردتومان  در زمینه های عمرانی، فرهنگی و آموزشی، بهداشتی و درمانی، زیرساختی و ... افتتاح خواهد شد.

رستگاری بسته بندی واحد صیفی جات در محمدآباد، واحد گردشگری، کتابخانه در حمیدیا، مرمت خانه حاجی بابایی، افتتاح چمن مصنوعی در روستاها و ... را از جمله پروژه ها دانست و بیان کرد: این طرح ها برای ۲۸۷ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.