نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي:

محمد صالح جوكار با بيان اينكه ميراث فرهنگي به عنوان سرمايه اي بي بديل شناخته مي شود گفت: بناهاي تاريخي كه از گذشتگان به ما ارث رسيده است مي تواند به عنوان ابزاري مهم در جهت انتقال پيام ، فرهنگ و تمدن بالاي مردم ايران اسلامي به ديگر كشورها استفاده شود.

نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي خواستار توجه جدي مسئولان ذيربط به بخش ميراث فرهنگي شد و افزود: امروز ما در جهان شاهد اين هستيم كشورهايي كه بناهاي تاريخي آنها از ما كمتر است توانسته اند با برنامه ريزي خوب زمينه جذب توريسم را فراهم نمايند و هر سال در آمدهاي كلان را به دست آورند.

وي با اشاره به اقدامات خوبي كه در خصوص ساماندهي بناهاي تاريخي شهرستان يزد صورت گرفته است ورود به بحث نرم افزاري و توجه بيشتر به آن در صنعت توريسم را لازم دانست.

جوكار خاطر نشان كرد: ورود به عرصه گردشگري و توسعه روز افزون آن موجب مي شود خلاقيت و آفرينش هنر ايرانيان براي تمام جهانيان اثبات شود و نقشه هاي شوم استكبار در خصوص عقب ماندگي كشور ما ناكام بماند.

در اين جلسه عزيزا...سيفي فرماندار با اعلام اينكه تعامل دستگاهها در جهت ساماندهي بناهاي تاريخي خوب بوده است اظهار داشت توجه جدي به احياي بافت تاريخي شهرستان مي تواند موجب افزايش گردشگران و مسافران ايراني و خارجي شود.

فرماندار با تأكيد به اينكه رونق صنعت توريسم موجب افزايش درآمدهاي كشور و رونق بازار كسب و كار مي شود گفت: طبق تحقيقات به عمل آمده با ورود يك گردشگر 360 شغل از آن بهره مند مي شوند كه اين خود نشان دهنده ظرفيت بالاي اين صنعت است.

سيفي وجود صنايع دستي مختلف در هر شهرستان استان را نشان از خلاقيت و نوآوري مردم ديار دارالعباده دانست و بر تقويت اين صنايع تأكيد كرد.

رضائي مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان نيز تصريح كرد: مطالعات اوليه در خصوص ساماندهي ميدان امير چخماق ، حسينيه بعثت و مسجد جامع صورت گرفته و در حال حاضر در مرحله ي اجرايي آن قرار داريم.