فرماندار يزد:

موضوع پيشگيري اولويت اصلي شوراي مبارزه با مواد مخدر شهرستان است

فرماندار يزد گفت: پيشگيري از آسیب‌های اجتماعي به‌ویژه درزمینه ي مبارزه با مواد مخدر يكي از اولویت‌های اصلي دولت است كه با توجه به آن شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر نيز برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در اين حوزه بر اين مبنا برنامه‌ریزی و عملياتي می‌سازد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد با حضور فرماندار، دبیر شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و دستگاه‌های اجرايي عضو اين شورا تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه بابیان اينكه محوريت اقدامات و فعالیت‌های شهرستان يزد در موضوع مبارزه با مواد مخدر پيشگيري بافرهنگ سازي و اجراي برنامه‌های متنوع در اين زمينه بوده است افزود: با همكاري دستگاه‌های اجرايي در اين زمينه نظير سازمان تبليغات اسلامي، بهزيستي خوشبختانه نقشه راه پيشگيري و آموزش در شهرستان تدوین‌شده و شرح وظايف ادارات و نهادهاي مختلف مشخص‌شده است.

فرماندار يزد از دانش آموزان به‌عنوان بزرگ‌ترین جامعه هدف در موضوع پيشگيري از اعتياد و مبارزه با مواد مخدر یادکرد و ابراز داشت: نظام آموزش‌وپرورش و شناخت خانواده‌ها نسبت به اين موضوع می‌توانند بيشترين تأثير را داشته باشند.

وي خواستار ارائه گزارش دستگاه‌های اجرايي براساس شرح وظايف تدوین‌شده در نقشه راه پيشگيري از اعتياد در مدت يك هفته شد و تصريح كرد: مصوبات جلسات بايد در مهلت موردنظر اجرايي شود و گزارش نهايي اقدامات انجام‌شده به شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ارسال شود.

عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد با اشاره به اجراي طرح بازآفريني پايدار شهري در مناطق حسن‌آباد، اسكان، كشتارگاه قديم با مسئوليت اداره كل راه و شهرسازي استان و برخي از دستگاه‌های اجرايي خاطرنشان كرد: اين ستاد باهدف ساماندهي مسائل و مشکلات در حوزه عمراني، خدمات شهري فرهنگي و اجتماعي است كه می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود اين ستاد در موضوع مبارزه با مواد مخدر نيز اقداماتي را تدوين و عملياتي كرد.

سالاري همچنين با اعلام اينكه دولت در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای را به موضوع ساماندهي آسیب‌های اجتماعي داشته است خاطرنشان كرد: خوشبختانه براي اجرايي شدن طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعي در سطح شهرستان اعتبار مشخصي ابلاغ و به دستگاه هاي اجرايي تخصيص داده شده است.

رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد با تقدير از تلاش كليه مسئولان عضو اين شورا در مبارزه با پديده اعتياد و مواد مخدر تصريح كرد: با توجه به حضور نزديك به 60 درصد جمعيت استان در شهرستان يزد با آسیب‌های اجتماعي متنوعي روبرو هستيم كه با تلاش مسئولان ذی‌ربط و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات خوب و مؤثري انجام شده است.