فرماندار یزد:

موسسات قرآنی متضرر از کرونا درخواست خود را اعلام کنند

فرماندار شهرستان یزد گفت: موسسات قرآنی که در بحث کرونا متضرر شده‌اند اگر درخواست مشخص و یا پیشنهادی دارند به فرمانداری ارائه داده و اگر بتوانیم همکاری کنیم قطعا همکاری لازم را خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار شهرستان یزد ۲۴ اردیبهشت ماه در  دیدار با جمعی از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد و در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص حمایت این نهاد از موسسات قرآنی متضرر شده از کرونا اظهار کرد: موسسات قرآنی نیز همانند دیگر حرفه‌ها و اصناف در بحث کرونا متضرر شده اند که اگر درخواست مشخص و یا پیشنهادی دارند به ما ارائه داده و اگر بتوانیم همکاری کنیم قطعا همانند دیگر مشاغل اگر کاری از دست ما بر آید انجام خواهیم داد و همکاری لازم را خواهیم داشت.
وی در پاسخ به سوال دیگری در زمینه بازگشایی مساجد در شب‌های احیا گفت: در بازدیدی که از مسجد و امامزاده در شب احیا صورت گرفته، متولیان آن تمام دستورات بهداشتی را رعایت کرده بودند به نحوی که در بعضی از این اماکن ماسک و دستکش توزیع می‌شد و مایع ضدعفونی کننده نیز در دسترس عموم قرار داشت.
رستگاری افزود: امیدواریم مردم استان پروتکل‌های بهداشتی را  کماکان رعایت کرده چرا که در اکثر استان‌ها دو مرحله پیک بیماری را داشتند اما در یزد فقط یک مرحله وجود داشت و کنترل در دست بیمارستان‌ها و علوم پزشکی بود و پیک دوم را تجربه نکردیم.
فرماندار یزد ادامه داد: این نگرانی برای ما وجود دارد اگر شرایط عادی سازی شود احتمال دارد دچار مشکل شویم.
وی همکاری اصناف، رسانه‌ها و اقشار مختلف در بحران کرونا را ستودنی دانست و با اشاره به تدفین و تغسیل اموات کرونا گفت: در این زمینه با توجه به جوانبی که وجود داشت ظرافت‌های خاص خودش را می‌طلبید و زمان زیادی برای آن صرف شد اما در این زمینه طلاب و روحانیان زیادی شبانه روز تلاش کردند و دغدغه و همت آن‌ها در زمینه حفظ کرامت اموات ستودنی است.
رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توزیع نان ویژه اقشار آسیب پذیر با همکاری  خانه فرهنگ صدوقی، شورای اسلامی شهر یزد و جمعی از خیران شهر بیان کرد: در این راستا و با هدف رسیدگی به قشر آسیب پذیر و تامین حداقل معیشت برای آنها طرحی در دست اقدام است که با حفظ حرمت افراد کارت‌هایی تهیه و در نانوایی‌های مشخص شده نسبت به تهیه نان اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: این طرح علاوه بر اینکه در بحران کرونا اجرایی شد در طول سال نیز ادامه خواهد داشت و شماره حسابی برای مشارکت خیران در این امر خداپسندانه اعلام خواهد شد.
فرماندار یزد از تهیه نرم افزاری در  راستای نظارت هر چه بیشتر بر نانوایی‌های سطح شهر خبر داد و گفت: این نرم افزار در حال تهیه است که در آن پراکندگی نانوایی‌ها و میزان آرد سهمیه ای مشخص شده و در صورت هر گونه تخلف نانوایی نسبت به قطع سهمیه و تعطیلی نانوایی اقدام خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه بازگشت اتباع به کشور خود در بحران کرونا گفت: طبق گزارش اتباع و مهاجران خارجی استان یزد در این زمینه تغییر محسوسی نسبت به گذشته وجود نداشته و همچنان دستگیری و طرد اتباع وجود دارد.
وی ادامه داد: بازگشت داوطلبانه اتباع تعداد بیشتری را در برگرفته اما نگران بازگشت افرادی که به کشور خود عزیمت کرده اند، هستیم لذا در جلسات مختلفی در شورای تامین شهرستان این موضوع مورد بحث قرار گرفت.
رستگاری ساماندهی بازار قدیم یزد در زمینه روشنایی و ارتقای امنیت، ساماندهی مجموعه امیرچقماق، امنیت بافت تاریخی و ساماندهی قنات زارچ را در دستور کار این نهاد اعلام کرد.منبع خبر :خبرگزاری ایکنا یزد