فرماندار یزد گفت؛

مهمترين گروه هدف جامعه ما در بحث بهداشت و سلامت دانش آموزان يا همان آينده سازان هستند

جلسه شوراي بهداشت شهرستان یزد به ریاست «مصطفي سالاري» فرماندار يزد و با حضور معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد و ساير اعضای این شورا تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، «فرماندار يزد » در جلسه شوراي بهداشت شهرستان یزد  گفت: مهمترين گروه هدف جامعه ما در بحث  بهداشت و سلامت دانش آموزان يا همان آينده سازان هستند لذا انتظار مي رود كارشناسان بهداشت مدارس فرصت تعطيلات تابستان را مغتنم شمرده و برنامه ها و اهداف پيشرو در اين راستا، براي سال تحصيلي جديد جمع بندي و تنظيم نمايند.

مصطفي سالاري در ادامه از مسئولين ادارات آموزش و پرورش شهرستان خواستار شد، تا اواسط شهريورماه جلسه اي با عنوان بهداشت و سلامت دانش آموزان تشكيل داده و خروجي آن خط مشي كارشناسان بهداشت مدارس قرار گيرد و مباحث مرتبط با اين مبحث در مدارس و خانواده ، با ظرافت و حساسيت خاصي دنبال گردد.

فرماندار يزد خاطرنشان كرد: بعد از امنيت، سلامت مردم از اهميت بسيار بالايي برخوردار است كه البته امنيت هم در سايه سلامت معنا مي يابد لذا كانونهاي سلامت محله از برنامه هاي خوب پيشنهادي لازم الاجرا در شهرستان است البته  در صورتي كه هدف اصلي اين تشكل مشاركت حداكثري مردم در آگاهي بخشي در خصوص مسايل سلامت و بهداشت فردي و اجتماعي باشد.

وي ضمن تاكيد بر لزوم افزايش اعتبارات لازم براي پيشگيري و مبارزه با سالك و ساير بيماريهاي قابل انتقال از حيوانات به انسان در بودجه شهرستان ، در خصوص كنترل جمعيت حيوانات ولگرد نيز هدف برنامه سال 97 را زنده گيري عنوان كرد و گفت: خواهش ما حمايت از تشكلهاي مردم نهادي است كه در بحث زنده گيري و محافظت از حيوانات فعاليت مي كنند لذا شهرداريها نيز در همين مسير گام بردارند.

فرماندار يزد در پايان به جدي بودن مشكل كمبود آب اشاره كرد و گفت: متأسفانه هنوز مردم در اين زمينه به باور قطعي نرسيده اند و بايد مديريت ويژه اي در اين خصوص صورت گيرد ضمن اينكه مشاركت مردم در مباحث بهداشتي و محيطي نياز است و لازم است در جهت تخصيص اعتبار جهت رفع مسايل زيست محيطي ناشي از درياچه فاضلاب شهري يزد اقدام جدي صورت گيرد.