فرماندار يزد:

مقايسه جايگاه معلم با جايگاه شهيد نشان از اهميت علم و دانش در ايران اسلامي است

فرماندار يزد در مراسم تجليل از اساتيد دانشكده فني امام علي (ع) يزد گفت: نامگذاري روز معلم در روز شهادت استاد شهيد مطهري بيانگر اين است كه شغل معلمي با شغل انبيا و جايگاه معلم با جايگاه شهيد مقايسه شده و اين نشان از اهميت علم و دانش در دين مبين اسلام دارد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم تجليل از اساتيد دانشكده فني امام علي (ع) يزد با حضور فرماندار و نماينده مردم شريف شهرستان هاي يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

محمود شاكري شمسي در اين مراسم در سخناني كوتاه با گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد دكتر مرتضي مطهري و تبريك هفته معلم اظهار داشت: نامگذاري روز معلم در روز شهادت استاد شهيد مطهري بيانگر اين است كه شغل معلمي با شغل انبيا و جايگاه معلم با جايگاه شهيد مقايسه شده و اين نشان از اهميت علم و دانش در دين مبين اسلام دارد.

فرماندار يزد با اشاره به آيات، روايات در زمينه اهميت جايگاه علم و معلم افزود: در دين اسلام به بحث علم توجه ويژه اي شده است تا آنجائي كه در برخي از آيات و روايات به فراگيري علم در سرزمين هاي دوردست و يا از گهواره تا گور سفارش شده است.

وي اضافه كرد: در جامعه ای که علم ارزش پیدا کند و معلّم منزلت داشته باشد، افراد آن جامعه سعادتمند ، پیروز و توسعه یافته خواهند شد.

شاكري شمسي امروز همه افرادي كه به عنوان كارگزاران نظام اسلامي در عرصه هاي مختلف در سطح كشور و جهان نقش آفرين هستند، زماني شاگردان معلماني بوده اند كه در راه تربيت صحيح، علم آموزي و پرورش آنها اقدامات بزرگي انجام داده اند.

نماينده مردم شريف شهرستان هاي يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه جامعه ي امروز ما مديون زحمات معلمين در سالهاي گذشته است افزود: معلم با زحمت و دغدغه عمر خود را در راه به تربيت عنصر مولد، انسان پويا و خلاق صرف نموده است.

محمد صالح جوكار تصريح كرد: معلمين ادامه دهنده رسالت پيامبر عظيم الشأن اسلام هستند و هر جايي را كه جهل و تاريكي باشد را به روشنايي و دانايي تبديل مي سازند.

وي با تأكيد به اينكه بايد در راستاي منزلت معلم و علم گام برداريم گفت: هر آنچه از مقام معلم تجليل كنيم،‌شأن ومنزلت مقام علم را ارتقاء داده ايم.

جوكار در پايان افزود: ارتقاء رتبه ي علمي كشور در سطح بين المللي،‌ توليد مقالات معتبر جهاني، دستيبابي به فناوري هاي جديد و ... نشان دهنده اين است كه كشور از اساتيد و معلمين برجسته برخوردار است.