فرماندار يزد:

معرفي پيشينه فرهنگ غني و تمدني يزد از بركات برگزاري كنگره بين المللي نهج البلاغه است

فرماندار يزد در ديدار با دبير اجرايي كنگره بين المللي نهج البلاغه گفت: ظرفيت ها و پيشنيه فرهنگ غني و تمدني يزد در حاشيه برگزاري كنگره بين المللي نهج البلاغه به شركت كنندگان در اين همايش معرفي شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، دبير اجرايي هفدهمين كنگره بين المللي نهج البلاغه در يزد با فرماندار يزد ديدار نمود.

" محمود شاكري شمسي " در اين ديدار كه معاونين سياسي و اجتماعي و برنامه ريزي،‌ اداري و مالي فرمانداري نيز حضور داشتند، با تقدير از اقدام فرهنگي بنياد نهج البلاغه، شوراي اسلامي شهر و شهرداري يزد در برگزاري اين كنگره بين المللي اظهار داشت: کاربردی شدن نهج‌البلاغه زمانی محقق می‌شود که علاوه بر نگاه متبرکانه به آموزه‌های این کتاب بزرگ، نگاهی متفکرانه نیز داشته باشیم.

فرماندار يزد افزود: عملیاتی کردن نهج‌البلاغه در کشور ، بین مسئولان و ترویج آن به عنوان فرهنگ اصیل و ناب اسلامی، منشأ بسیاري از برکات الهی برای جامعه اسلامی خواهد بود.

وي با بيان اينكه اگر جامعه اي به سوی تعالی و پیشرفت حرکت کند باید برای خود اساس فکری و فرهنگی داشته باشد تصريح كرد: نهج البلاغه گنجینه مهمی است که منشور حکومتی و سیاسی اجتماعی در سطح جهانی را دارد و فرا زمانی و فرا مکانی است.

" شاكري شمسي " در بخشي ديگر از سخنان خود برگزاري هفدهمين كنگره بين المللي نهج البلاغه در يزد را فرصت مناسبي براي معرفي پيشينه فرهنگ غني و تمدني يزد دانست و خاطرنشان كرد: حضور علماء و روحانيون برجسته ايراني و خارجي در زمان برگزاري اين كنگره زمان خوبي است تا بتوانيم ساير ظرفيت هايي كه تاكنون در يزد به آن پرداخته نشده است، معرفي شود.

فرماندار يزد در پايان بر برنامه ريزي و حضور جوانان در اين كنگره تأكيد كرد و افزود: حضور اين قشر از جامعه و بهره مندي از معارف و كلمات پند آموز و فرهنگ ساز اين كتاب ارزشمند مي تواند راهگشاي بسياري از مشكلات و تنگاناهاي زندگي آينده آنان باشد.

در اين ديدار " جعفر امين مقدم " اعلام كرد: هفدهمين كنگره بين المللي نهج البلاغه با موضوع مديريت و حكومت علوي ( حكمراني تعالي گرا و حق مداري علوي ) در روز 11 مهرماه در محل مسجد جامع كبير يزد برگزار مي شود.

دبير اجرايي هفدهمين كنگره بين المللي نهج البلاغه افزود: معرفي 1100 عنوان جلد كتاب متبط به نهج البلاغه و تقدير از 40 حافظ نهج البلاغه از ديگر برنامه هاي اين كنگره است.