به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'احمد شرفخاني' روز پنجشنبه در مراسم گشايش سي و سومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم كشور در يزد افزود: نگاه ما بايد در جهت توسعه اقتصادي، سياسي و اجتماعي و غيره حاكم بر تمام جامعه باشد.
وي با تأكيد بر اينكه يقينا اگر نگاه سكولاري باشد نمي توانيم از قرآن در بطن زندگي استفاده و جامعه قرآني را ايجاد كنيم و به شبهات جوامع بشر پاسخ دهيم ،اظهار داشت: بايد به سمتي برويم كه جامعه قرآني داشته باشيم و حكومت قرآني ايجاد كنيم كه اگر اين اتفاق نيفتد قرآن مهجور مي ماند.
معاون فرهنگي اوقاف در ادامه اظهار داشت: در اين دوره از مسابقات تعداد شركت كنندگان 30درصد افزايش داشته است.
شرفخاني با تشكر از مقامات استان يزد جهت زحمت شبانه روزي آنان براي برپايي مسابقات درباره تفاوتهاي اين دوره با دوره هاي قبلي گفت: سي و سومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم امسال در اسفندماه باشكوهي خاص نسبت به سالهاي قبل برگزار مي شود و در حدود 340 نفر از 31 استان به عنوان نمايندگان قرآن در اين دوره از مسابقات شركت كرده اند.
وي با اعلام اين خبر كه تعداد شركت كنندگان در اين دوره از مسابقات نسبت به سالهاي گذشته 30 درصد افزايش داشته است، ادامه داد: علت اين امر آن است كه سازمان اوقاف به عنوان متولي در مرحله شهرستاني حدود 50 هزار نفر و در مرحله استاني حدود 6 هزار نفر شركت داده كه تفاوت آن با سالهاي گذشته اين است كه مرحله منطقه اي را در اين دوره حذف كرده ايم.
اين مقام مسئول اظهار داشت: ما امسال حضور تمام استانها را در اين مسابقات مي بينيم ولي در سالهاي قبل در حدو 16 استان در مرحله منطقه اي در رويارويي با استانهاي قوي تر حذف مي شدند و اين يك آسيب جدي بود كه بحمدلله امسال رفع شد .
وي يادآور شد: امسال در مرحله كشوري مسابقات خواهران و برادران به جاي اينكه در دو استان جداگانه برگزار شود بطور همزمان با يكديگر برگزار مي شود ولي در مقطع شكوفه ها و زير 16سال به دليل وجود برنامه هاي آموزشي و تربيتي مسابقات در زمان ديگري برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور افزود:شركت كنندگان اين دوره به نحوي نخبگان قرآني هستند به اين دليل كه از بين 50هزار نفر به اين مرحله راه پيدا كرده اند و امسال شاهد برگزاري اين مسابقات در سطح كيفي و كمي بالايي خواهيم بود چون در اين مسابقات داوران بين المللي قضاوت مي كنند و نفر اول تا سوم اين مسابقات به مسابقات بين المللي كشورهاي مختلف راه مي يابند و بعضا در آنجا مقام برتر را كسب مي كنند پس اين مسابقات اهميت بسيار بالايي دارد.
شرفخاني گفت: هدف از برگزاري اين مسابقات از سوي اداره اوقاف فقط صرف مسابقات و رقابت نيست بلكه در نظر دارد مقدمات تدبر در قرآن و مفاهيم را در جامعه قرآني پياده كند و رونق دهد