نشست "ستاد اربعين حسيني شهرستان يزد" برگزار شد

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري اظهار داشت

با عنايت به هجمه‌هاي أخير دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي و لزوم اتحاد شيعيان در ذيل مكتب امام حسين عليه‌السلام، در سال جاري مي‌بايست بيش از گذشته به ابعاد مختلف اربعين پرداخته شود .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،نشست "ستاد اربعين حسيني شهرستان يزد" به رياست "محمد علي جعفری"معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي فرمانداري و با حضور "محمد جواد برزگر"و "عليرضا عرشيان"بخشداران مركزي و زارچ،"محسن دهقان" رئيس اداره برنامه ريزي فرمانداري و ساير اعضاي اين ستاد در محل فرمانداري برگزار شد.

"جعفري"معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار ضمن تقدير از تلاش‌هاي صورت‌گرفته توسط كليه كميته ها  افزود: با عنايت به هجمه‌هاي أخير دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي و لزوم اتحاد شيعيان در ذيل مكتب امام حسين عليه‌السلام، در سال جاري مي‌بايست بيش از گذشته به ابعاد مختلف اربعين پرداخته شود و با تبليغات مناسب اين مهم براي آحاد مردم تبيين گردد، و با توجه به نقش بازدارندگي اربعين از سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري نيز انتظار مي‌رود نسبت به فضاسازي و تبليغات محيطي ويژه اربعين اقدام نمايند.

وي در ادامه در خصوص ساماندهي استقرار ايستگاه‌هاي صلواتي در سطح شهرستان، خاطر نشان كرد: با توجه‌ به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته مقرر شد متقاضيان را‌ه اندازي ايستگاه‌هاي صلواتي نسبت به دخذ مجوز از اداره تبليغات اسلامي شهرستان اقدام نمايند و شهرداري هم از فعاليت ايستگاه‌هاي فاقد مجوز و يا موارد بَيّن سد معبر ممانعت به عمل آورد.

در اين نشست مسئولين كميته هاي ستاد اربعين حسيني شهرستان يزد، نقطه‌نظر و پيشنهاد خود را براي رفع مشكلات، تامين نياز‌هاي احتمالي و تسهيل بازگشت زائرين معزز علي‌الخصوص در زمينه رصد و پيشگيري از طغيان بيماري‌هاي واگير‌دار زائرين بيان نمودند و در ادامه هر كميته گزارشي از اقدامات صورت گرفته را ارئه داد.

 -در پايان مقرر شد سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري به منظور اتخاذ تصميمات لازم جهت ساماندهي موكب‌ها در سال‌هاي آتي، گزارش جامعي از تعداد موكبين و افراد متولي موكب را به فرمانداري ارسال نمايد.

-به منظور پيگيري براي ايجاد تسهيلات شايسته براي آن دسته از رانندگاني كه جهت ارائه خدمات در سفر اربعين حضور داشته‌اند ستاد بازسازي عتبات مشخصات دقيق افراد مذكور را به اداره راه‌داري و حمل و نقل جاده شهرستان اعلام و آن اداره نسبت به پيگيري موضوع اقدام نمايد.

-به منظور پيشگيري از طغيان احتمالي ناشي از بيماري‌هاي گوارشي و تنفسي در زمان بازگشت زائرين معزز، مقرر گرديد مركز بهداشت شهرستان نسبت به آمادگي كامل مراكز خدمات جامع سلامت شهرستان اقدام نمايد.

سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري موظف شد به منظور فضا‌سازي متناسب با ايام اربعين (دهه دوم صفر) اقدام لازم به‌عمل آورد.

جمعيت هلال احمر شهرستان مقرر شد به منظور پوشش كامل امداد و نجات جمعيت هلال احمر شهرستان اقدامات لازم به‌عمل آورد.

به منظور رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت و ارائه راهكارهاي جديد براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر مراسم اربعين در سال آتي، مقرر شد كليه مدعوين نقطه نظرها و پیشنهاد‌های خود را كتبا به فرمانداري اعلام نمایند.